Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels | RetailDetail

Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Dutch Brand Management sluit het overgrote deel van de 24 Björn Borg-winkels in Nederland: naar verwachting blijven maar zeven of acht winkels open. De ingreep is een rechtstreeks gevolg van de aanhoudende economische crisis.

Groothandel blijft buiten schot

Binnen twee weken moet er duidelijkheid zijn over welke winkels na de reorganisatie open blijven. De groothandelstak van het bedrijf, volgens directeur René de Bruijn van Dutch Brand Management de grootste schuldeiser van de winkeltak, blijft in de reorganisatie buiten schot. Tussen de 50 en 75 medewerkers verliezen door de reorganisatie hun baan. Het gaat daarbij vooral om oproepkrachten.

 

De economische crisis krijgt de schuld: "Nederland gaat steeds goedkoper ondergoed kopen. De laatste drie jaar liep het aantal bezoekers in onze winkels met zo'n 20 à 25 procent terug. We hebben steeds geprobeerd de organisatie daarop aan te passen maar op een gegeven moment hou je dat gewoon niet meer vol", aldus De Bruijn.

 

Ook de verschuiving van omzet naar online speelt een rol: "Inmiddels wordt 30 procent van al het ondergoed gekocht via internet. Dat is een trend die we de laatste jaren natuurlijk wel aan zagen komen, maar wij hadden niet verwacht dat het zo hard zou gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.