Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Dutch Brand Management sluit het overgrote deel van de 24 Björn Borg-winkels in Nederland: naar verwachting blijven maar zeven of acht winkels open. De ingreep is een rechtstreeks gevolg van de aanhoudende economische crisis.

Groothandel blijft buiten schot

Binnen twee weken moet er duidelijkheid zijn over welke winkels na de reorganisatie open blijven. De groothandelstak van het bedrijf, volgens directeur René de Bruijn van Dutch Brand Management de grootste schuldeiser van de winkeltak, blijft in de reorganisatie buiten schot. Tussen de 50 en 75 medewerkers verliezen door de reorganisatie hun baan. Het gaat daarbij vooral om oproepkrachten.

 

De economische crisis krijgt de schuld: "Nederland gaat steeds goedkoper ondergoed kopen. De laatste drie jaar liep het aantal bezoekers in onze winkels met zo'n 20 à 25 procent terug. We hebben steeds geprobeerd de organisatie daarop aan te passen maar op een gegeven moment hou je dat gewoon niet meer vol", aldus De Bruijn.

 

Ook de verschuiving van omzet naar online speelt een rol: "Inmiddels wordt 30 procent van al het ondergoed gekocht via internet. Dat is een trend die we de laatste jaren natuurlijk wel aan zagen komen, maar wij hadden niet verwacht dat het zo hard zou gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top