Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Björn Borg sluit meeste Nederlandse winkels

Dutch Brand Management sluit het overgrote deel van de 24 Björn Borg-winkels in Nederland: naar verwachting blijven maar zeven of acht winkels open. De ingreep is een rechtstreeks gevolg van de aanhoudende economische crisis.

Groothandel blijft buiten schot

Binnen twee weken moet er duidelijkheid zijn over welke winkels na de reorganisatie open blijven. De groothandelstak van het bedrijf, volgens directeur René de Bruijn van Dutch Brand Management de grootste schuldeiser van de winkeltak, blijft in de reorganisatie buiten schot. Tussen de 50 en 75 medewerkers verliezen door de reorganisatie hun baan. Het gaat daarbij vooral om oproepkrachten.

 

De economische crisis krijgt de schuld: "Nederland gaat steeds goedkoper ondergoed kopen. De laatste drie jaar liep het aantal bezoekers in onze winkels met zo'n 20 à 25 procent terug. We hebben steeds geprobeerd de organisatie daarop aan te passen maar op een gegeven moment hou je dat gewoon niet meer vol", aldus De Bruijn.

 

Ook de verschuiving van omzet naar online speelt een rol: "Inmiddels wordt 30 procent van al het ondergoed gekocht via internet. Dat is een trend die we de laatste jaren natuurlijk wel aan zagen komen, maar wij hadden niet verwacht dat het zo hard zou gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top