Bjorn Borg verkoopt vanuit automaat

Bjorn Borg verkoopt vanuit automaat
Björn Borg heeft de vernieuwde winkel in het centrum van Eindhoven voorzien van een automaat aan de buitenkant. Hier kunnen klanten buiten de openingstijden een ingeblikte boxershort van het merk kopen.

De winkel in Eindhoven staat midden in het uitgaansgebied. "Eindhoven is een echte uitgaansstad en daarom leek het ons leuk om een boxershortautomaat neer te zetten", zegt retail director Rik Kolb van Björn Borg tegen Fashion United. "Als je onverwachts besluit om niet thuis te slapen of je een verjaardag hebt en iets anders wilt geven dan een bloemetje van een tankstation, dan kun je langs de automaat lopen."

 

De vernieuwing van de winkel past in een programma van het Zweedse merk, waarbij een deel van de Nederlandse winkels van een vernieuwde uitstraling wordt voorzien. Deze kan per locatie verschillen. Zo ziet de vestiging in Amsterdam eruit als een kruidenierswinkel, inclusief het afrekenen op gewicht. Dit jaar worden nog verschillende andere winkels van een concept voorzien. De Björn Borg-stores zijn sinds vorig jaar weer in handen van het moederbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top