Bjorn Borg verkoopt vanuit automaat | RetailDetail

Bjorn Borg verkoopt vanuit automaat

Bjorn Borg verkoopt vanuit automaat
Björn Borg heeft de vernieuwde winkel in het centrum van Eindhoven voorzien van een automaat aan de buitenkant. Hier kunnen klanten buiten de openingstijden een ingeblikte boxershort van het merk kopen.

De winkel in Eindhoven staat midden in het uitgaansgebied. "Eindhoven is een echte uitgaansstad en daarom leek het ons leuk om een boxershortautomaat neer te zetten", zegt retail director Rik Kolb van Björn Borg tegen Fashion United. "Als je onverwachts besluit om niet thuis te slapen of je een verjaardag hebt en iets anders wilt geven dan een bloemetje van een tankstation, dan kun je langs de automaat lopen."

 

De vernieuwing van de winkel past in een programma van het Zweedse merk, waarbij een deel van de Nederlandse winkels van een vernieuwde uitstraling wordt voorzien. Deze kan per locatie verschillen. Zo ziet de vestiging in Amsterdam eruit als een kruidenierswinkel, inclusief het afrekenen op gewicht. Dit jaar worden nog verschillende andere winkels van een concept voorzien. De Björn Borg-stores zijn sinds vorig jaar weer in handen van het moederbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top