Bristol sleept Nike voor de rechter wegens boycot | RetailDetail

Bristol sleept Nike voor de rechter wegens boycot

Bristol sleept Nike voor de rechter wegens boycot

Euro Shoe Group daagt Nike voor de rechter omdat de sportkledinggigant geen sportschoenen meer wil leveren aan de 270 winkels van diens Bristol-keten in België en Nederland.

"Strookt niet met imago"

“De beslissing is onvoldoende toegelicht”, zegt topman Kurt Moons in De Tijd. Volgens de krant is het spaaklopen van de samenwerking wellicht het gevolg van de positionering van Bristol: Nike zou niet langer aanwezig willen zijn in budgetwinkels, omdat die niet stroken met zijn imago. In de ketens uit het middenklasse-segment is trouwens ook alleen het basisgamma van Nike te vinden, de meer gesofisticeerde schoenen zijn voorbehouden voor verkooppunten die zich toeleggen op premiumproducten.

 

Financieel directeur Andy Campion gaf eerder al aan dat de verkoop van Nike-producten beter loopt in winkels waar het merk een prominente plaats krijgt, dan in multimerkenwinkels waar het een van de zovele is. Die speciale aandacht zou dan ook hier en daar ook echt opgeëist worden, stelt het artikel nog.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.