Bristol vernieuwt winkelconcept | RetailDetail

Bristol vernieuwt winkelconcept

Bristol vernieuwt winkelconcept

Schoenenketen Bristol vernieuwt haar winkelconcept: in de afgelopen tijd werden al tien filialen ruimer en lichter ingericht. Dit najaar volgen nog tien winkels, die een zithoek met watertap krijgen terwijl de schoenendozen naar het magazijn verhuizen.

Naar opgeruimd en licht winkelbeeld

Bristol wil met de vernieuwing naar een opgeruimd en licht winkelbeeld. Veel consumenten vonden de winkels rommelig, zo bleek uit eigen onderzoek. De extra voorraad schoenen staat daarom niet meer in de winkel boven op de stellages, maar verdwijnt naar het magazijn. De schoenstellingen zijn lager, zodat er meer zicht is in de winkel. Ook de kledingmeubels kregen een lichte en moderne uitstraling.

 

Het nieuwe concept is inmiddels geïmplementeerd in de filialen in Cuijk, Den Bosch, Den Haag, Haarlem, Leeuwarden, Oosterhout-Nijmegen, Rijswijk, Rotterdam, Valkenburg, en Zoetermeer. Dit najaar, na de ombouw van de komende tien winkels, wordt het geëvalueerd; eind volgend jaar moeten alle 123 filialen in Nederland zijn ingericht volgens het nieuwe winkelbeeld.

 

Verder gegroepeerd

De indeling in de winkels is rustiger en overzichtelijker geworden. In het vorige winkelconcept van de schoenen- en kledingformule, dat dateert van bijna tien jaar geleden, waren er speciale ‘kamers’ voor dames, heren, jongens/meisjes en voor sport. In het nieuwe concept zijn de artikelen verder gegroepeerd in kamers met alle schoenen en accessoires voor dames, heren, kinderen en voor sport. Had iedere afdeling eerder een eigen kleur, in de nieuwe Bristol zijn alle afdelingen uitgevoerd in de kleuren wit en grijs.

 

Verder komen er bij de nieuwe Bristol nog speciale sportcorners waarin de sportartikelen op een vernieuwende manier worden gepresenteerd. De formule werkt tevens meer met visuals van de belangrijkste drie merken, Nike, Adidas en het eigen merk Panther. De beleving staat per afdeling centraal. In het nieuwe concept krijgt winkelbeleving bovendien meer aandacht, met een zithoek met watertap. Bristol focust hiermee op het hele gezin, zoals mannen die met vrouw en kinderen mee komen winkelen.

 

Ook online

Ook online mogelijkheden worden in de komende tijd verder uitgerold als onderdeel van het nieuwe concept. Bristol startte twee jaar geleden met een omnichannelstrategie, waardoor klanten schoenen thuis kunnen laten bezorgen of ze gratis ophalen in de winkel. De formule onderzoekt of winkels in de toekomst ook met tablets kunnen werken.

 

Bristol realiseerde naar eigen zeggen vorig jaar 10% meer verkoop dan een jaar eerder. De formule is onderdeel van Euro Shoe Group, waar ook Avance en de Belgische Shoe Discount-formule deel van uitmaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.

Einde verhaal voor sportwebwinkel Athleteshop

02/07/2018

Sportwebwinkel Athleteshop heeft het faillissement aangevraagd. Al sinds begin dit jaar kwamen veel klachten binnen over te late en slechte leveringen, en nu zouden ook verschillende leveranciers de samenwerking hebben stopgezet.