Bruno Pieters opent winkel Honest By in Antwerpen | RetailDetail

Bruno Pieters opent winkel Honest By in Antwerpen

Bruno Pieters opent winkel Honest By in Antwerpen

Ontwerper Bruno Pieters heeft in Antwerpen zijn eerste eigen winkel geopend. Voortaan zal hij in de Nationalestraat de collecties van zijn merk Honest By verkopen, dat veel aandacht besteedt aan duurzaamheid.

Winkel ingericht als magazijn

“Het pand kocht ik al in 2000. Ik droomde al langer van een eigen winkel, maar het kwam er nooit van. De locatie vind ik alleszins ideaal. De winkel is gevestigd in de buurt van een bruin café, een nachtwinkel en enkele design­winkels. De Nationalestraat is België in miniatuurvorm: volks en verrassend tegelijk”, zegt Bruno Pieters aan GVA.

 

Voor de inrichting werd gekozen voor meubels van het bedrijf Storacom. Dat is gespecialiseerd in stockagemeubels, waardoor de winkel een beetje het uitzicht heeft van een magazijn.

 

Pieters werkte jaren als artistiek directeur bij Hugo Boss en trok zich daarna twee jaar volledig terug uit de mode-industrie, maar besloot in 2012 zijn eigen merk Honest By te lanceren. Bij Honest By wordt elk kledingstuk op een ethisch en ecologisch verantwoorde wijze geproduceerd. Een deel van de opbrengst van de verkoop wordt dan weer afgestaan aan het goede doel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.