Burberry gaat al zijn merken samenbrengen | RetailDetail

Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Het Britse luxebedrijf Burberry is van plan om al zijn merken samen te brengen onder één noemer. Burberry wil het zo voor consumenten eenvoudiger maken om te weten welke producten het bedrijf allemaal aanbiedt.

Ook Prorsum en Brit gewoon Burberry

Naast Burberry heeft het modebedrijf immers ook nog de merken Prorsum, London en Brit. Die verschillende labels zullen tegen het einde van 2016 verdwijnen. Voortaan zullen ze allemaal door het leven gaan als Burberry. CEO Christopher Bailey zegt dat hij zo ook de link met de Britse roots wil versterken. Alle producten van Burberry, ook van de andere merken, worden immers in Londen ontwikkeld.


Burberry heeft daarnaast nog plannen vrijgegeven voor een nieuwe productielocatie in Leeds. De nieuwe site moet tegen 2019 helemaal afgewerkt zijn en betekent voor Burberry een investering van 50 miljoen pond (70,5 miljoen euro). Burberry gaat in Leeds voornamelijk regenjassen produceren. De fabriek zal plaats bieden aan meer dan duizend werknemers.


Het Britse merk moest vorige maand zijn verwachtingen naar beneden bijstellen, omdat de verkoop in Azië aan het terugvallen is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.