Burberry gelooft in Nederlandse markt

Burberry gelooft in Nederlandse markt
Burberry opende donderdagavond een winkel aan de PC Hooftstraat in Amsterdam van liefst 600 m² over drie verdiepingen. Zo geeft de Britse modegigant aan te geloven in de Nederlandse markt.

Het is de tweede vestiging voor het merk in de Amsterdamse winkelstraat, en is veel groter dan zijn voorganger. De stap om een grotere winkel te openen is opmerkelijk, gezien de weinig florissante staat van de Nederlandse economie en geeft aan dat de luxe-sector nog vertrouwen heeft in de Nederlandse markt. Het betreft de vijftigste flagshipstore voor het merk, dat werd opgericht in 1856.

 

Burberry is sinds de jaren vijftig eigendom van multinational Great Universal Stores, een voormalig moederbedrijf van Wehkamp.nl. Het ruitjesmotief wordt sinds 1967 gebruikt. De nieuwe winkel in de PC Hooftstraat is ontworpen en ingericht door de bekende fashiondesigner Christopher Bailey en huist de meeste toplijnen van Burberry. Gezien de aanwezigheid van onder meer veel audio- en touchscreentechnologie in de winkel, omschrijft Burberry de vestiging zelf als een 'retail theatre'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top