Burberry gelooft in Nederlandse markt | RetailDetail

Burberry gelooft in Nederlandse markt

Burberry gelooft in Nederlandse markt
Burberry opende donderdagavond een winkel aan de PC Hooftstraat in Amsterdam van liefst 600 m² over drie verdiepingen. Zo geeft de Britse modegigant aan te geloven in de Nederlandse markt.

Het is de tweede vestiging voor het merk in de Amsterdamse winkelstraat, en is veel groter dan zijn voorganger. De stap om een grotere winkel te openen is opmerkelijk, gezien de weinig florissante staat van de Nederlandse economie en geeft aan dat de luxe-sector nog vertrouwen heeft in de Nederlandse markt. Het betreft de vijftigste flagshipstore voor het merk, dat werd opgericht in 1856.

 

Burberry is sinds de jaren vijftig eigendom van multinational Great Universal Stores, een voormalig moederbedrijf van Wehkamp.nl. Het ruitjesmotief wordt sinds 1967 gebruikt. De nieuwe winkel in de PC Hooftstraat is ontworpen en ingericht door de bekende fashiondesigner Christopher Bailey en huist de meeste toplijnen van Burberry. Gezien de aanwezigheid van onder meer veel audio- en touchscreentechnologie in de winkel, omschrijft Burberry de vestiging zelf als een 'retail theatre'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.