Burberry gelooft in Nederlandse markt

Burberry gelooft in Nederlandse markt
Burberry opende donderdagavond een winkel aan de PC Hooftstraat in Amsterdam van liefst 600 m² over drie verdiepingen. Zo geeft de Britse modegigant aan te geloven in de Nederlandse markt.

Het is de tweede vestiging voor het merk in de Amsterdamse winkelstraat, en is veel groter dan zijn voorganger. De stap om een grotere winkel te openen is opmerkelijk, gezien de weinig florissante staat van de Nederlandse economie en geeft aan dat de luxe-sector nog vertrouwen heeft in de Nederlandse markt. Het betreft de vijftigste flagshipstore voor het merk, dat werd opgericht in 1856.

 

Burberry is sinds de jaren vijftig eigendom van multinational Great Universal Stores, een voormalig moederbedrijf van Wehkamp.nl. Het ruitjesmotief wordt sinds 1967 gebruikt. De nieuwe winkel in de PC Hooftstraat is ontworpen en ingericht door de bekende fashiondesigner Christopher Bailey en huist de meeste toplijnen van Burberry. Gezien de aanwezigheid van onder meer veel audio- en touchscreentechnologie in de winkel, omschrijft Burberry de vestiging zelf als een 'retail theatre'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top