Burberry kampt met Chinese krimp | RetailDetail

Burberry kampt met Chinese krimp

Burberry kampt met Chinese krimp

De groei van het Britse modemerk Burberry is in de eerste helft van het jaar vertraagd, wat het merk wijt aan "moeilijke externe factoren." Vooral in China wordt er minder uitgegeven aan luxe.

Vooral Azië valt tegen

De omzet van Burberry in de eerste zes maanden van zijn boekjaar steeg met 14 procent naar 1,1 miljard pond (1,4 miljard euro). Dat is een tragere groei dan verwacht, vooral vanwege moeilijke omstandigheden in Azië. De winst voor belastingen steeg met zes procent naar 152 miljoen pond (net geen 200 miljoen euro).

 

Na koerswisselingen vielen zowel de omzet als de winst echter nog een stuk terug. Zo kwam de winst 12 procent lager uit dan een jaar geleden, vanwege een klap van 31 miljoen pond (40 miljoen euro).

 

"We zijn trots dat we kunnen melden dat Burberry een sterk eerste halfjaar heeft gehad, met omzet die 14 procent hoger is en winst die 6 procent stijgt", aldus CEO Christopher Bailey. "Als we vooruit kijken, dan blijven we in moeilijke omstandigheden focussen op zaken die we wel kunnen controleren."

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.