Burberry onthult nieuwe collectie in primeur op Snapchat | RetailDetail

Burberry onthult nieuwe collectie in primeur op Snapchat

Burberry onthult nieuwe collectie in primeur op Snapchat

Het Britse modemerk Burberry heeft een innovatieve manier gevonden om de volgende lente- en zomercollectie aan te kondigen: het gaat daarvoor gebruik maken van de app Snapchat, waarmee je voor korte tijd beelden kan delen.

100 miljoen gebruikers

De afbeeldingen van de nieuwe collectie zullen op 20 september 24 uur lang te vinden zijn op Snapchat. Een dag later zal de collectie voor het eerst getoond worden op de London Fashion Week, waarna de beelden op Snapchat onherroepelijk zullen verdwijnen.

 

Het gebruik van Snapchat geeft Burberry toegang tot meer dan 100 miljoen actieve gebruikers, die de beelden allemaal zullen kunnen bekijken. Elke dag worden er meer dan 4 miljard video's of foto's op de applicatie bekeken.

 

Snapchat zal ook aanwezig zijn tijdens de voorstelling van Burberry op London Fashion Week. Dankzij een 'live story' zullen foto's en video's van de catwalk, backstage en de rode loper rechtstreeks met de gebruikers gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.