Burberry profiteert van brexit | RetailDetail

Burberry profiteert van brexit

Burberry profiteert van brexit

Het Britse modemerk Burberry heeft de voorbije maanden weten te profiteren van de gevolgen van de brexit. Door de lagere stand van de Britse pond gaven toeristen in het Verenigd Koninkrijk immers meer geld uit.

Sterke stijging Verenigd Koninkrijk

Die extra verkoop kon Burberry in de eerste helft van het jaar wel gebruiken, want in Azië was er sprake van een omgekeerde trend: daar daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder. In de eerste zes maanden van 2016 haalde Burberry een omzet van 1,16 miljard pond (1,3 miljard euro), 5% meer dan een jaar eerder. Daarmee wist het ook te voldoen aan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis steeg de omzet in het tweede kwartaal met 2%.

 

Burberry laat verstaan dat de goede prestatie te danken is aan een betere verkoop in het Verenigd Koninkrijk. Door de zwakke positie van de pond, die na de brexit een flinke klap kreeg, zijn producten voor toeristen uit andere landen immers een stuk goedkoper geworden. Het is dan ook niet verrassend dat de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk met 30% de hoogte in schoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.