Burberry wil klanten naar Snapchat lokken | RetailDetail

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Burberry wil klanten naar Snapchat lokken

Het modemerk Burberry gaat een Snapcode toevoegen aan zijn producten: dat is een soort QR-code, die klanten naar Snapchat moet lokken. Burberry is op die app één van de merken met een kanaal op Snapchat Discover.

Blik achter de schermen

Het Britse Burberry is zo het eerste merk dat de Snapcode op deze manier in gebruik neemt. In een nieuwe reclamecampagne van Burberry wordt de aandacht gevestigd op de Snapcode. Als consumenten die code scannen, dan kunnen ze op het kanaal van Burberry op Snapchat extra content vinden, zoals een langere versie van het reclamefilmpje en een blik achter de schermen. Net zoals alle andere content op Snapchat zullen de beelden slechts voor 24 uur beschikbaar zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat Burberry intensief gebruik maakt van de sociale media. Zo streamde het eerder al een modeshow live op Snapchat, die volgens Burberry maar liefst 100 miljoen kijkers lokte. Onlangs werd een fotoshoot nog live gevolgd via Instagram, waar volgers van Burberry beelden van achter de schermen kregen te zien.

 

De nauwe samenwerking met Snapchat heeft er ook al voor gezorgd dat Burberry een bevoorrechte plek heeft binnen de app van Snapchat, waar het momenteel het enige gepromote merk is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).