C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open | RetailDetail

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

Na een uitgebreide renovatie zal de flagshipstore van C&A in Düsseldorf op 26 september haar deuren heropenen. Het is de eerste flagshipstore van C&A die een compleet nieuwe look heeft gekregen. De komende twee maanden zullen ook de winkels in Parijs en Madrid opnieuw open gaan.

Etalage over twee verdiepingen

De vernieuwde ingang van de winkel in Düsseldorf is zeer imposant, met een LED-scherm van 8 meter met het logo van C&A en een etalage die zich verspreidt over de volledige twee verdiepingen. Ook binnen is er veel veranderd: C&A koos voor een open winkelindeling met brede gangpaden en ruime paskamers, om zo de winkeloppervlakte van meer dan 10.000 m² in te vullen.

 

Bij de inrichting werden er veel alledaagse voorwerpen gekozen, die op een niet-alledaagse manier zijn verwerkt in het design. "Ons merk en winkelconcept zijn geïnspireerd op het dagelijkse leven, waar het gewone het buitengewone wordt", zegt Eva Ziegler, director brand & marketing voor C&A Europa.

 

Metro van Düsseldorf als inspiratie

Het grafische thema van de winkel is ontwikkeld door Paul Middlewick, gebaseerd op het metronetwerk van Düsseldorf. "We hebben ons gericht op de creatie van opvallende elementen voor belangrijke plekken in de winkel, zoals de kassa en roltrappen. Het was hard werken, maar we wilden er zeker van zijn dat we bijzondere en originele ontwerpen ontwikkelden waar elke bezoeker van onder de indruk zal zijn", aldus Paul Middlewick.

 

De winkel in Düsseldorf zal ook de eerste zijn met een 'Click & Collect lounge', waar klanten online bestelde producten direct in de winkel kunnen ophalen.

 

In oktober opent in Madrid een flagshipstore van 1.600 m², terwijl in november een winkel van 3.000 m² zal opengaan in Parijs. Zo opent C&A op 90 dagen drie nieuwe flagshipstores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.