C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

Na een uitgebreide renovatie zal de flagshipstore van C&A in Düsseldorf op 26 september haar deuren heropenen. Het is de eerste flagshipstore van C&A die een compleet nieuwe look heeft gekregen. De komende twee maanden zullen ook de winkels in Parijs en Madrid opnieuw open gaan.

Etalage over twee verdiepingen

De vernieuwde ingang van de winkel in Düsseldorf is zeer imposant, met een LED-scherm van 8 meter met het logo van C&A en een etalage die zich verspreidt over de volledige twee verdiepingen. Ook binnen is er veel veranderd: C&A koos voor een open winkelindeling met brede gangpaden en ruime paskamers, om zo de winkeloppervlakte van meer dan 10.000 m² in te vullen.

 

Bij de inrichting werden er veel alledaagse voorwerpen gekozen, die op een niet-alledaagse manier zijn verwerkt in het design. "Ons merk en winkelconcept zijn geïnspireerd op het dagelijkse leven, waar het gewone het buitengewone wordt", zegt Eva Ziegler, director brand & marketing voor C&A Europa.

 

Metro van Düsseldorf als inspiratie

Het grafische thema van de winkel is ontwikkeld door Paul Middlewick, gebaseerd op het metronetwerk van Düsseldorf. "We hebben ons gericht op de creatie van opvallende elementen voor belangrijke plekken in de winkel, zoals de kassa en roltrappen. Het was hard werken, maar we wilden er zeker van zijn dat we bijzondere en originele ontwerpen ontwikkelden waar elke bezoeker van onder de indruk zal zijn", aldus Paul Middlewick.

 

De winkel in Düsseldorf zal ook de eerste zijn met een 'Click & Collect lounge', waar klanten online bestelde producten direct in de winkel kunnen ophalen.

 

In oktober opent in Madrid een flagshipstore van 1.600 m², terwijl in november een winkel van 3.000 m² zal opengaan in Parijs. Zo opent C&A op 90 dagen drie nieuwe flagshipstores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. Ondertussen zegt de president van Saks OFF 5th Europe tevreden te zijn over de eerste resultaten.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Back to top