C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

Na een uitgebreide renovatie zal de flagshipstore van C&A in Düsseldorf op 26 september haar deuren heropenen. Het is de eerste flagshipstore van C&A die een compleet nieuwe look heeft gekregen. De komende twee maanden zullen ook de winkels in Parijs en Madrid opnieuw open gaan.

Etalage over twee verdiepingen

De vernieuwde ingang van de winkel in Düsseldorf is zeer imposant, met een LED-scherm van 8 meter met het logo van C&A en een etalage die zich verspreidt over de volledige twee verdiepingen. Ook binnen is er veel veranderd: C&A koos voor een open winkelindeling met brede gangpaden en ruime paskamers, om zo de winkeloppervlakte van meer dan 10.000 m² in te vullen.

 

Bij de inrichting werden er veel alledaagse voorwerpen gekozen, die op een niet-alledaagse manier zijn verwerkt in het design. "Ons merk en winkelconcept zijn geïnspireerd op het dagelijkse leven, waar het gewone het buitengewone wordt", zegt Eva Ziegler, director brand & marketing voor C&A Europa.

 

Metro van Düsseldorf als inspiratie

Het grafische thema van de winkel is ontwikkeld door Paul Middlewick, gebaseerd op het metronetwerk van Düsseldorf. "We hebben ons gericht op de creatie van opvallende elementen voor belangrijke plekken in de winkel, zoals de kassa en roltrappen. Het was hard werken, maar we wilden er zeker van zijn dat we bijzondere en originele ontwerpen ontwikkelden waar elke bezoeker van onder de indruk zal zijn", aldus Paul Middlewick.

 

De winkel in Düsseldorf zal ook de eerste zijn met een 'Click & Collect lounge', waar klanten online bestelde producten direct in de winkel kunnen ophalen.

 

In oktober opent in Madrid een flagshipstore van 1.600 m², terwijl in november een winkel van 3.000 m² zal opengaan in Parijs. Zo opent C&A op 90 dagen drie nieuwe flagshipstores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top