C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open | RetailDetail

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

C&A-flagshipstore in Düsseldorf opnieuw open

Na een uitgebreide renovatie zal de flagshipstore van C&A in Düsseldorf op 26 september haar deuren heropenen. Het is de eerste flagshipstore van C&A die een compleet nieuwe look heeft gekregen. De komende twee maanden zullen ook de winkels in Parijs en Madrid opnieuw open gaan.

Etalage over twee verdiepingen

De vernieuwde ingang van de winkel in Düsseldorf is zeer imposant, met een LED-scherm van 8 meter met het logo van C&A en een etalage die zich verspreidt over de volledige twee verdiepingen. Ook binnen is er veel veranderd: C&A koos voor een open winkelindeling met brede gangpaden en ruime paskamers, om zo de winkeloppervlakte van meer dan 10.000 m² in te vullen.

 

Bij de inrichting werden er veel alledaagse voorwerpen gekozen, die op een niet-alledaagse manier zijn verwerkt in het design. "Ons merk en winkelconcept zijn geïnspireerd op het dagelijkse leven, waar het gewone het buitengewone wordt", zegt Eva Ziegler, director brand & marketing voor C&A Europa.

 

Metro van Düsseldorf als inspiratie

Het grafische thema van de winkel is ontwikkeld door Paul Middlewick, gebaseerd op het metronetwerk van Düsseldorf. "We hebben ons gericht op de creatie van opvallende elementen voor belangrijke plekken in de winkel, zoals de kassa en roltrappen. Het was hard werken, maar we wilden er zeker van zijn dat we bijzondere en originele ontwerpen ontwikkelden waar elke bezoeker van onder de indruk zal zijn", aldus Paul Middlewick.

 

De winkel in Düsseldorf zal ook de eerste zijn met een 'Click & Collect lounge', waar klanten online bestelde producten direct in de winkel kunnen ophalen.

 

In oktober opent in Madrid een flagshipstore van 1.600 m², terwijl in november een winkel van 3.000 m² zal opengaan in Parijs. Zo opent C&A op 90 dagen drie nieuwe flagshipstores.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.