C&A investeert miljoenen in Spanje | RetailDetail

C&A investeert miljoenen in Spanje

C&A investeert miljoenen in Spanje

C&A gaat twaalf miljoen euro investeren in de herstructurering van zijn winkelnetwerk in Spanje. Volgens marketingdirectrice Eva Ziegler blijft Spanje één van de grootste kernmarkten voor de kledingketen.

Inzetten op winkelervaring

De keten meldde nochtans onlangs dat in Spanje 21 van de 131 winkels moeten sluiten vanwege slechte prestaties. In Madrid werd wel een nieuwe winkel geopend, die als eerste de nieuwe koers van de keten in Spanje moet uitstralen. C&A zet daarbij sterk in op de winkelervaring van de consument, waarbij comfort in de winkel een belangrijk aandachtspunt is. 

 

"De winkel is meer dan een plek waar kleding wordt verkocht", zegt Eva Ziegler aan het Spaanse Europa Press. "Wanneer je kijkt naar de concurrenten en wat ze doen, zoek je een manier waarop je jezelf kunt onderscheiden. Maar nog belangrijker voor C&A is om te begrijpen wie we zijn en in staat zijn dit uit te dragen in de gehele winkelervaring."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.