C&A komt met cradle-to-cradle collectie | RetailDetail

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie
Shutterstock

Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

Volgende stap in duurzaamheidsstrategie

“We zijn heel trots dat we onze eerste Cradle to Cradle Certified Gold T-shirts uitbrengen. Deze T-shirts werden ontworpen met de natuur als inspiratiebron en met de bedoeling ze een tweede leven te geven. Dat betekent dat ze hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden, of als je het letterlijk neemt: dat je ze op de composthoop zou kunnen gooien”, zegt You Nguyen, die bij C&A verantwoordelijk is voor damesmode. De collectie bestaat uit twee modellen die in zeventien verschillende kleuren worden gefabriceerd, en variëren in prijs van 7 tot 9 euro.

 

C&A ziet de collectie als een logische volgende stap in zijn duurzaamheidsstrategie. C&A is al één van de grootste verkopers van duurzaam biologisch katoen wereldwijd. De collectie zal vanaf 1 juni verkrijgbaar zijn in negentien Europese landen en in de webshop. Volgens de keten is het de eerste moderetailer wereldwijd die een cradle-to-cradle collectie met Gold-certificaat op de markt brengt, die volledig bestaat uit 100 procent biologisch katoen.

 

Fashion for Good

De nieuwe T-shirts werden ontwikkeld in samenspraak met Fashion For Good, een organisatie die kledingproducenten, winkeliers, non-profitorganisaties, vernieuwers en financiers samenbrengt in een poging de kledingindustrie duurzamer te maken.

 

C&A is niet het eerste bedrijf dat experimenteert met cradle-to-cradle kleding. Eerder lanceerde JBC al een collectie die bestond uit recycleerbare stukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).