C&A komt met cradle-to-cradle collectie | RetailDetail

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie
Shutterstock

Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

Volgende stap in duurzaamheidsstrategie

“We zijn heel trots dat we onze eerste Cradle to Cradle Certified Gold T-shirts uitbrengen. Deze T-shirts werden ontworpen met de natuur als inspiratiebron en met de bedoeling ze een tweede leven te geven. Dat betekent dat ze hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden, of als je het letterlijk neemt: dat je ze op de composthoop zou kunnen gooien”, zegt You Nguyen, die bij C&A verantwoordelijk is voor damesmode. De collectie bestaat uit twee modellen die in zeventien verschillende kleuren worden gefabriceerd, en variëren in prijs van 7 tot 9 euro.

 

C&A ziet de collectie als een logische volgende stap in zijn duurzaamheidsstrategie. C&A is al één van de grootste verkopers van duurzaam biologisch katoen wereldwijd. De collectie zal vanaf 1 juni verkrijgbaar zijn in negentien Europese landen en in de webshop. Volgens de keten is het de eerste moderetailer wereldwijd die een cradle-to-cradle collectie met Gold-certificaat op de markt brengt, die volledig bestaat uit 100 procent biologisch katoen.

 

Fashion for Good

De nieuwe T-shirts werden ontwikkeld in samenspraak met Fashion For Good, een organisatie die kledingproducenten, winkeliers, non-profitorganisaties, vernieuwers en financiers samenbrengt in een poging de kledingindustrie duurzamer te maken.

 

C&A is niet het eerste bedrijf dat experimenteert met cradle-to-cradle kleding. Eerder lanceerde JBC al een collectie die bestond uit recycleerbare stukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.