C&A lanceert duurzame jeans

C&A lanceert duurzame jeans

Deze maand introduceert modeketen C&A een duurzame jeanslijn met het Cradle to Cradle Gold-certificaat. Dat garandeert een duurzaam productieproces, waarbij alle grondstoffen worden hergebruikt.

 

Vervuilende industrie

De mode-industrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Dat geldt al helemaal voor de productie van jeans, een vrij complex kledingstuk dat veel verschillende componenten, productieprocessen, leveranciers en fabrieken vereist. De ontwikkeling van de duurzame jeans nam dan ook ruim een jaar in beslag en verliep in samenwerking met Fashion for Good, een wereldwijd initiatief dat de hele mode-industrie oproept om na te denken over duurzaamheid – en waarvan C&A medeoprichter is.

 

De jeansbroek zal in twee uitvoeringen nog deze maand beschikbaar worden in de C&A-webshop. De lancering is onderdeel van de campagne #WearTheChange, die aandacht vraagt voor kleding gemaakt van biologisch katoen en/of met een Cradle to Cradle-certificering. Om een breed publiek toegang te geven tot duurzame mode, verkoopt C&A het product tegen de democratische prijs van 29 euro.

 

Het modebedrijf wil een voortrekker zijn in de verduurzaming van de mode-industrie. In 2017 lanceerde de retailer al een lijn goedkope en 100% duurzame T-shirts met een Cradle to Cradle-certificaat. C&A benadrukte toen dat die lancering slechts het startschot was van een reeks duurzame initiatieven.