C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen
C&A

Kledingketen C&A heeft haar webshop uitgerold naar elf nieuwe landen. Daarmee wordt het aantal landen waarin de keten online actief is, in één klap meer dan verdubbeld.

 

Vier landen waar C&A nog niet actief was

“Deze bijkomende webwinkel is de volgende grote stap in de expansie van onze online activiteiten”, zegt e-commercedirecteur Andreas Hammer. De elf nieuwe landen zijn Hongarije, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië en Tsjechië, aangevuld met vier landen waar de retailer nog geen winkels heeft: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. “We weten dat veel inwoners van die landen het jammer vinden dat ze onze kledij niet online konden kopen. De lancering van de EU-shop is dus goed nieuws voor hen”, zegt Andreas Hammer.

 

De nieuwe webshop voor de elf landen is eentalig Engels en alle prijzen zijn in euro, zelfs in die landen waar een andere munt in omloop is. “Dit platform verdient dan ook echt het etiket EU-shop. Ongeacht in welk land de klant woont, hij of zij krijgt hetzelfde aanbod tegen identiek dezelfde prijzen.”

 

C&A, dat meer dan 1.500 winkels telt in achttien Europese landen plus Brazilië, Mexico en China, had tot nog toe negen webshops: in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. Die waren wel telkens in de taal (of talen) van het land in kwestie. “De klanten kunnen die gewoon blijven gebruiken in hun eigen taal”, klinkt het nog bij C&A.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.