C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen

C&A rolt webshop uit in 11 nieuwe landen
C&A

Kledingketen C&A heeft haar webshop uitgerold naar elf nieuwe landen. Daarmee wordt het aantal landen waarin de keten online actief is, in één klap meer dan verdubbeld.

 

Vier landen waar C&A nog niet actief was

“Deze bijkomende webwinkel is de volgende grote stap in de expansie van onze online activiteiten”, zegt e-commercedirecteur Andreas Hammer. De elf nieuwe landen zijn Hongarije, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië en Tsjechië, aangevuld met vier landen waar de retailer nog geen winkels heeft: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. “We weten dat veel inwoners van die landen het jammer vinden dat ze onze kledij niet online konden kopen. De lancering van de EU-shop is dus goed nieuws voor hen”, zegt Andreas Hammer.

 

De nieuwe webshop voor de elf landen is eentalig Engels en alle prijzen zijn in euro, zelfs in die landen waar een andere munt in omloop is. “Dit platform verdient dan ook echt het etiket EU-shop. Ongeacht in welk land de klant woont, hij of zij krijgt hetzelfde aanbod tegen identiek dezelfde prijzen.”

 

C&A, dat meer dan 1.500 winkels telt in achttien Europese landen plus Brazilië, Mexico en China, had tot nog toe negen webshops: in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. Die waren wel telkens in de taal (of talen) van het land in kwestie. “De klanten kunnen die gewoon blijven gebruiken in hun eigen taal”, klinkt het nog bij C&A.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.