C&A sluit 21 Spaanse winkels

C&A sluit 21 Spaanse winkels

De Nederlandse kledingketen C&A gaat in augustus 21 van haar 120 Spaanse winkels sluiten omdat ze verlieslatend zijn. Het gaat om 14 verkooppunten onder het eigen logo en om 7 onder het enseigne van C&A Kids. Tegelijk investeert de onderneming 12 miljoen euro in het openen van nieuwe verkooppunten op strategische locaties en in het vernieuwen van bestaande rendabele vestigingen.

Snoeien en heropbouwen tegelijk

Bij het sluiten van de winkels kijkt C&A niet naar namen. Zo gaat onder meer het verkooppunt in het centrum van Valencia dicht. Nochtans is deze nog geen twee jaar open en werd er zowat 2 miljoen euro in geïnvesteerd.

 

Desalniettemin wil C&A ook het signaal geven dat het veel belang blijft hechten aan de Spaanse markt. Er worden immers niet alleen verkooppunten gesloten, maar ook nieuwe geopend. De eerste nieuwe winkel gaat nog deze maand van start langs de Gran Via, een van de belangrijkste winkelstraten in Madrid. In oktober volgt een winkelopening in het Parque Ferrol in Ferrol.

 

Prijzen aangepast aan crisis

Daarnaast zullen 22 winkels grondig worden vernieuwd. Dit past in de aanpak om de keten te restylen en een nieuw en jonger publiek aan te trekken.

 

Intussen heeft C&A trouwens ook zijn prijspeil aangepast aan de economische toestand in het noodlijdende Spanje. 90% van het aanbod kost niet meer dan 19 euro, voor 54% van het assortiment moet zelfs maar hoogstens 9 euro worden betaald.

 

C&A boekte in Spanje in 2012 een omzet van 440 miljoen euro. Dat was 1,5% minder dan het jaar voordien. De totale omzet van de groep wereldwijd kwam uit op 6,8 miljard euro. C&A heeft een verkoopnetwerk van meer dan 1.500 winkels in 20 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top