C&A sluit 21 Spaanse winkels | RetailDetail

C&A sluit 21 Spaanse winkels

C&A sluit 21 Spaanse winkels

De Nederlandse kledingketen C&A gaat in augustus 21 van haar 120 Spaanse winkels sluiten omdat ze verlieslatend zijn. Het gaat om 14 verkooppunten onder het eigen logo en om 7 onder het enseigne van C&A Kids. Tegelijk investeert de onderneming 12 miljoen euro in het openen van nieuwe verkooppunten op strategische locaties en in het vernieuwen van bestaande rendabele vestigingen.

Snoeien en heropbouwen tegelijk

Bij het sluiten van de winkels kijkt C&A niet naar namen. Zo gaat onder meer het verkooppunt in het centrum van Valencia dicht. Nochtans is deze nog geen twee jaar open en werd er zowat 2 miljoen euro in geïnvesteerd.

 

Desalniettemin wil C&A ook het signaal geven dat het veel belang blijft hechten aan de Spaanse markt. Er worden immers niet alleen verkooppunten gesloten, maar ook nieuwe geopend. De eerste nieuwe winkel gaat nog deze maand van start langs de Gran Via, een van de belangrijkste winkelstraten in Madrid. In oktober volgt een winkelopening in het Parque Ferrol in Ferrol.

 

Prijzen aangepast aan crisis

Daarnaast zullen 22 winkels grondig worden vernieuwd. Dit past in de aanpak om de keten te restylen en een nieuw en jonger publiek aan te trekken.

 

Intussen heeft C&A trouwens ook zijn prijspeil aangepast aan de economische toestand in het noodlijdende Spanje. 90% van het aanbod kost niet meer dan 19 euro, voor 54% van het assortiment moet zelfs maar hoogstens 9 euro worden betaald.

 

C&A boekte in Spanje in 2012 een omzet van 440 miljoen euro. Dat was 1,5% minder dan het jaar voordien. De totale omzet van de groep wereldwijd kwam uit op 6,8 miljard euro. C&A heeft een verkoopnetwerk van meer dan 1.500 winkels in 20 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top