C&A sluit 21 Spaanse winkels | RetailDetail

C&A sluit 21 Spaanse winkels

C&A sluit 21 Spaanse winkels

De Nederlandse kledingketen C&A gaat in augustus 21 van haar 120 Spaanse winkels sluiten omdat ze verlieslatend zijn. Het gaat om 14 verkooppunten onder het eigen logo en om 7 onder het enseigne van C&A Kids. Tegelijk investeert de onderneming 12 miljoen euro in het openen van nieuwe verkooppunten op strategische locaties en in het vernieuwen van bestaande rendabele vestigingen.

Snoeien en heropbouwen tegelijk

Bij het sluiten van de winkels kijkt C&A niet naar namen. Zo gaat onder meer het verkooppunt in het centrum van Valencia dicht. Nochtans is deze nog geen twee jaar open en werd er zowat 2 miljoen euro in geïnvesteerd.

 

Desalniettemin wil C&A ook het signaal geven dat het veel belang blijft hechten aan de Spaanse markt. Er worden immers niet alleen verkooppunten gesloten, maar ook nieuwe geopend. De eerste nieuwe winkel gaat nog deze maand van start langs de Gran Via, een van de belangrijkste winkelstraten in Madrid. In oktober volgt een winkelopening in het Parque Ferrol in Ferrol.

 

Prijzen aangepast aan crisis

Daarnaast zullen 22 winkels grondig worden vernieuwd. Dit past in de aanpak om de keten te restylen en een nieuw en jonger publiek aan te trekken.

 

Intussen heeft C&A trouwens ook zijn prijspeil aangepast aan de economische toestand in het noodlijdende Spanje. 90% van het aanbod kost niet meer dan 19 euro, voor 54% van het assortiment moet zelfs maar hoogstens 9 euro worden betaald.

 

C&A boekte in Spanje in 2012 een omzet van 440 miljoen euro. Dat was 1,5% minder dan het jaar voordien. De totale omzet van de groep wereldwijd kwam uit op 6,8 miljard euro. C&A heeft een verkoopnetwerk van meer dan 1.500 winkels in 20 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).