C&A sluit 23 winkels in Spanje | RetailDetail

C&A sluit 23 winkels in Spanje

C&A sluit 23 winkels in Spanje

De Nederlandse modeketen C&A gaat in Spanje 23 filialen sluiten. Daarbij zouden meer dan 300 medewerkers hun baan verliezen. C&A heeft momenteel 106 winkels in Spanje, maar het wil enkel nog investeren in rendabele winkels.

Ook drie nieuwe winkels

De beslissing van C&A is het gevolg van groeiende concurrentie op de Spaanse markt en de stijgende populariteit van online winkelen. De sluiting van de winkels wil wel niet zeggen dat C&A niet van plan is om zich volledig terug te trekken uit Spanje.

 

“We boeken al 34 jaar lang succes in de Spaanse markt. Dat bewijst dat ons bedrijf zeker aansluit op de Iberische markt”, zegt Domingo Esteves, die de leiding heeft over de activiteiten van C&A in Spanje en Portugal. Ook in Portugal zullen trouwens vijf winkels de deuren sluiten. Langs de andere kant zullen er in Spanje in 2017 ook drie nieuwe winkels openen in Zamora, Jaén en Melilla.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.