C&A sluit alle winkels in Turkije | RetailDetail

C&A sluit alle winkels in Turkije

C&A sluit alle winkels in Turkije

Modeketen C&A gaat al zijn activiteiten in Turkije staken. Momenteel heeft de keten er nog 24 winkels, maar die zullen binnenkort allemaal van de hand gedaan worden of sluiten. De beslissing heeft niets te maken met de aanslag in Istanboel.

Moeilijke marktomstandigheden

C&A is al sinds 2007 te vinden in Turkije en de meeste winkels zijn gevestigd in en rond Istanboel, maar de keten heeft ook filialen in andere Turkse steden. Voor de meeste winkels is al een oplossing gevonden: zij zullen worden overgenomen door de Turkse modeketen DeFacto. Ook het personeel verhuist mee. "Hoewel C&A in Turkije goede omzetresultaten boekt, blijven de marktomstandigheden in Turkije een uitdaging vormen", zegt COO van C&A Europa Tjeerd van der Zee over de beslissing om het land te verlaten.

 

C&A wil zich nu verder concentreren op de verdere expansie in Europa. De keten heeft momenteel 1.575 filialen in 19 Europese landen. In België zijn dat er 139, in Nederland 133. In totaal werken er meer dan 35.000 mensen voor C&A in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.