C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport | RetailDetail

C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

C&A toont vooruitgang in eerste duurzaamheidsrapport

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

Specifiek managementteam en metingen

Het is de eerste keer dat C&A publiek maakt welke vooruitgang het heeft geboekt rond de doelstellingen die het heeft gesteld rond duurzaamheid. Die werden afgelopen jaar voorgesteld en moeten tegen 2020 bereikt worden.

 

“In 2015 lag de focus op het uitbouwen van een sterk bestuur en sterke verantwoordelijkheid om onze nieuwe strategie gericht op duurzaamheid te ondersteunen. Duurzaamheid integreren in ons zakelijk managementsysteem is cruciaal geweest om onze ambitie - om mode te creëren met een positieve impact - extra kracht bij te zetten”, zegt Jeffrey Hogue, C&A’s Global Chief Sustainability Officer.

 

Om zijn doelstellingen te bereiken riep C&A in 2015 een nieuw managementteam voor Duurzame Chemicaliën in het leven en voerde het voor het eerst complete metingen uit rond de wereldwijde voetafdruk van C&A voor koolstof en water.

 

Nieuwe gedragscode voor fabrieken

C&A werd in 2015 door de Textile Exchange uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organische katoen. In 2015 was 40 procent van de gebruikte katoen van organische oorsprong. Het doel is om daar tegen 2020 100 procent van te maken.

 

Daarnaast werd 90 procent van de kleding gehaald bij de meest gewaardeerde leveranciers, die op vlak van duurzaamheid het hoogste scoren. Op dat vlak werd voor fabrieken in Azië en Europa ook een nieuwe gedragscode en een nieuw auditproces geïntroduceerd.

 

Tot slot ondertekende C&A ook het UN Global Compact, ´s werelds grootste initiatief om de duurzaamheid van ondernemingen te stimuleren, en betrok het meer dan 23.000 werknemers bij de eerste campagne rond duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.