C&A verkoopt 13 Franse winkels

C&A verkoopt 13 Franse winkels

C&A verkoopt 13 Franse winkels
Shutterstock

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Na Spanje nu ook Frankrijk

C&A gaat ook in Frankrijk in het aantal winkels snoeien, zo valt te lezen in een persbericht, maar van banenverlies is er bij deze herstructurering geen sprake. Behalve de panden worden namelijk ook de naar schatting honderd personeelsleden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea (tien panden) en Stokomani (drie panden).

 

De beslissing kadert binnen een herstructurering waarmee C&A het hoofd wil bieden aan de toegenomen concurrentie op de markt en van online verkoop. Begin dit jaar sloot C&A nog 23 winkels in Spanje, naar eigen zeggen om verder te kunnen investeren in de meer rendabele winkels. Meer dan 300 medewerkers verloren daarbij hun baan.

 

C&A is sinds 1972 in Frankrijk actief. Duitsland blijft de belangrijkste afzetmarkt van de achttien Europese landen waarin de modeketen aanwezig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.