C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend | RetailDetail

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

In het Wijnegem Shopping Center is afgelopen weekend kledingwinkel C&A heropend volgens een nieuw concept. Het is de eerste winkel in Europa die werd ingericht volgens het concept, dat de komende jaren ook wordt overgebracht naar andere filialen.

 

Marktaandeel verstevigen

De winkel van 2.500 m² is voortaan ingedeeld in ‘kamers’, waarbij werd gekozen om kledij te verdelen volgens bepaalde 'momenten'. “Overal in de winkel hebben we werelden gecreëerd waar we ideeën aanreiken voor leuke outfits en ensembles. Dat doen we voor elke gelegenheid: op het werk, in de vrije tijd, bij het uitgaan, maar ook voor vlak na de geboorte, de eerste communie en zelfs bij het slapen gaan, want er is ook een uitgebreide lingerieafdeling. Daarom ook hebben we het aantal van top tot teen uitgedoste etalagepoppen spectaculair verhoogd”, zegt marketingdirecteur Johan Soenens aan Gazet van Antwerpen.

 

C&A hoopt met het nieuwe concept zijn marktaandeel in België te verstevigen. Momenteel ligt dat op 8,2%, wat het grootste marktaandeel in België is. “We willen die positie verstevigen. De grote vernieuwingsoperatie die in Wijnegem nu werd ingezet, onderstreept onze ambitie”, aldus Soenens. “De komende maanden en jaren worden alle 160 Belgische C&A’s alsook onze winkels elders in Europa volgens dit concept gerestyled.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.