C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend | RetailDetail

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

C&A Wijnegem volgens nieuw concept heropend

In het Wijnegem Shopping Center is afgelopen weekend kledingwinkel C&A heropend volgens een nieuw concept. Het is de eerste winkel in Europa die werd ingericht volgens het concept, dat de komende jaren ook wordt overgebracht naar andere filialen.

 

Marktaandeel verstevigen

De winkel van 2.500 m² is voortaan ingedeeld in ‘kamers’, waarbij werd gekozen om kledij te verdelen volgens bepaalde 'momenten'. “Overal in de winkel hebben we werelden gecreëerd waar we ideeën aanreiken voor leuke outfits en ensembles. Dat doen we voor elke gelegenheid: op het werk, in de vrije tijd, bij het uitgaan, maar ook voor vlak na de geboorte, de eerste communie en zelfs bij het slapen gaan, want er is ook een uitgebreide lingerieafdeling. Daarom ook hebben we het aantal van top tot teen uitgedoste etalagepoppen spectaculair verhoogd”, zegt marketingdirecteur Johan Soenens aan Gazet van Antwerpen.

 

C&A hoopt met het nieuwe concept zijn marktaandeel in België te verstevigen. Momenteel ligt dat op 8,2%, wat het grootste marktaandeel in België is. “We willen die positie verstevigen. De grote vernieuwingsoperatie die in Wijnegem nu werd ingezet, onderstreept onze ambitie”, aldus Soenens. “De komende maanden en jaren worden alle 160 Belgische C&A’s alsook onze winkels elders in Europa volgens dit concept gerestyled.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.