C&A zet Jan Smit en Frans Molenaar aan de kant | RetailDetail

C&A zet Jan Smit en Frans Molenaar aan de kant

C&A zet Jan Smit en Frans Molenaar aan de kant
De Nederlandse modeketen C&A beëindigd de samenwerking met zanger Jan Smit en mode-ontwerper Frans Molenaar. Beide bekende Nederlanders vormden jarenlang een belangrijke pijler onder de modernisering van de C&A-formule in Nederland.Dat meldt het televisieprogramma RTL Boulevard. Vooral de enorme reclamecampagne met Jan Smit in alleen een boxershort bezorgde C&A veel publiciteit en moest de keten weer relevant maken bij jongeren. Frans Molenaar werd ingeschakeld om de keten meer relevant te maken voor modebewuste consumenten. De laatste collectie van Jan Smit is al afgelopen voorjaar verkocht, terwijl van Frans Molenaar nog een najaarscollectie volgt, alvorens de samenwerking wordt beëindigd.

Volgens Albert Verlinde, analist bij RTL Boulevard, zijn Smit en Molenaar geschikt voor de Nederlandse markt, terwijl C&A als internationale keten ook een internationale koers wil gaan varen. Frans Molenaar zegt op Textilia.nl niet te treuren om het einde van de samenwerking. "Ik heb fantastisch met hen gewerkt en ik heb daar een nieuwe groep vrouwen binnengehaald. Het was heel prettig en plezierig." Jan Smit gaat op andere manier verder in de mode.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.