Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland | RetailDetail

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland

Cassis Paprika zet de stap naar Duitsland
Facebook

De Belgische modegroep Cassis Paprika maakt verder werk van zijn internationale expansie en zet nu ook de stap naar Duitsland. Ze sloot daarvoor deals met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon. Het wordt al de vierde buitenlandse markt voor de groep.

Ook expansie in andere landen

Bij Galeria Kaufhof zullen de collecties van Paprika, het merk voor vrouwen met een maatje meer, te vinden zijn bij een dertigtal vestigingen. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op de online verkoop, dankzij deals met Otto en Amazon. De Duitse groep Otto is bijvoorbeeld de tweede grootste speler op vlak van online mode in Europa.

 

In België is Cassis Paprika naast Paprika ook actief met het modemerk Cassis, waarvan het een honderdtal verkooppunten heeft. In België staan er dan ook niet onmiddellijk verdere winkelopeningen op het programma.

 

“Maar in het buitenland blijven we winkels openen”, zegt CEO Vincent Rousseau in De Tijd. Zowel in Nederland als in Frankrijk zijn er al een twintigtal vestigingen van Paprika te vinden en ziet Rousseau nog verdere ruimte voor groei. Op termijn komen er in Nederland alvast nog vijf tot tien nieuwe winkels bij. Naast de genoemde landen is Cassis Paprika ook nog te vinden in Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.