Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica | RetailDetail

Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica

Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica

Boekendistributeur Centraal Boekhuis gaat uitbreiden naar andere branches. De logistieke dienstverlener wil niet langer alleen (kantoor)boekhandels beleveren, maar ook actief worden in de distributie van mode en drogisterij-artikelen.

Uitbreiding nodig voor omzetstijging

Beide nieuwe branches zijn voor Centraal Boekhuis interessant omdat net als bij boeken, kantoorartikelen en wenskaarten ook vanuit één voorraad zowel winkels als internetbestellingen van particulieren kunnen worden afgehandeld.

 

Melbert Visscher van Centraal Boekhuis: "Als we voldoende willen groeien, moeten we echt naar andere markten kijken. We zijn bij mode en zorg uitgekomen omdat dat logistiek het dichtstbij ligt. In de basis is het hetzelfde: orderpicking en dergelijke, alleen de afhandeling is iets anders."

 

De logistieke dienstverlener rekent op snelle groei: in 2015 moet al een kwart van de omzet uit de zorg- en modemarkt worden gehaald. Volgens Visscher geven de eerste resultaten reden tot optimisme. "In de mode hebben we al één winkelketen – ik mag niet zeggen wie – en een aantal kleinere partijen binnengehaald. In totaal gaat het om bijna honderd afleverpunten. In de zorg verwacht ik in het derde kwartaal een paar stappen te kunnen zetten. Ook beleveren we al een aantal drogisterijen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.