Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica | RetailDetail

Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica

Centraal Boekhuis stapt in mode en drogmetica

Boekendistributeur Centraal Boekhuis gaat uitbreiden naar andere branches. De logistieke dienstverlener wil niet langer alleen (kantoor)boekhandels beleveren, maar ook actief worden in de distributie van mode en drogisterij-artikelen.

Uitbreiding nodig voor omzetstijging

Beide nieuwe branches zijn voor Centraal Boekhuis interessant omdat net als bij boeken, kantoorartikelen en wenskaarten ook vanuit één voorraad zowel winkels als internetbestellingen van particulieren kunnen worden afgehandeld.

 

Melbert Visscher van Centraal Boekhuis: "Als we voldoende willen groeien, moeten we echt naar andere markten kijken. We zijn bij mode en zorg uitgekomen omdat dat logistiek het dichtstbij ligt. In de basis is het hetzelfde: orderpicking en dergelijke, alleen de afhandeling is iets anders."

 

De logistieke dienstverlener rekent op snelle groei: in 2015 moet al een kwart van de omzet uit de zorg- en modemarkt worden gehaald. Volgens Visscher geven de eerste resultaten reden tot optimisme. "In de mode hebben we al één winkelketen – ik mag niet zeggen wie – en een aantal kleinere partijen binnengehaald. In totaal gaat het om bijna honderd afleverpunten. In de zorg verwacht ik in het derde kwartaal een paar stappen te kunnen zetten. Ook beleveren we al een aantal drogisterijen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.