CEO en CFO Richemont trekken zich terug | RetailDetail

CEO en CFO Richemont trekken zich terug

CEO en CFO Richemont trekken zich terug

Zowel de CEO als de CFO van luxebedrijf Richemont hebben besloten om zich binnenkort terug te trekken. Dat heeft het bedrijf laten weten bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers, waarin de winst van het Zwitserse Richemont daalde.

Geen nieuwe CEO

Misschien nog verrassender dan het vertrek van CEO Richard Lepeu, is het feit dat hij niet zal worden vervangen: eeft besloten om in de toekomst geen CEO meer aan te stellen. Het management zal voortaan moeten rapporteren aan bestuursvoorzitter Johann Rupert. De nieuwe manier van werken moet het bedrijf in staat stellen om sneller te reageren op veranderingen in de markt.

 

Lepeu zal in maart van volgend jaar het bedrijf verlaten, terwijl CFO Gary Saage nog tot het einde van juli aan de slag blijft. Hij wordt opgevolgd door Burkhart Grund, de huidige rechterhand van Saage.

 

Terugval winst

Het nieuws van de verandering binnen het management komt er nadat Richemont de cijfers voor de eerste helft van het jaar bekendmaakte. Daarin daalde de omzet met 13% naar 5,1 miljard euro, terwijl de winst een klap van 51% kreeg en strandde op 540 miljoen euro.

 

Richemont zag de omzet dalen in bijna alle markten, behalve in China, het Verenigd Koninkrijk en Korea. Het Verenigd Koninkrijk profiteerde daarbij van de zwakke positie van het pond, terwijl in Frankrijk de omzet daalde vanwege een lager aantal toeristen na de recente aanslagen in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.