CEO SuperGroup zet stap opzij | RetailDetail

CEO SuperGroup zet stap opzij

CEO SuperGroup zet stap opzij

Julian Dunkerton, CEO en oprichter van het Britse SuperGroup (het moederbedrijf van kledingmerk SuperDry), heeft een stap opzij gezet. Hij wordt vervangen door Euan Sutherland.

20 jaar ervaring

Sutherland heeft al bijna 20 jaar ervaring in de retailsector, met functies bij B&Q, Dixons en Coca-Cola. De voorbije twee jaar was hij ook al niet-uitvoerend bestuurder binnen SuperGroup. In maart nam hij na amper tien maanden ontslag als CEO van de Co-Op Group, waarbij hij het bedrijf onbestuurbaar noemde.

 

Dunkerton, die het bedrijf meer dan 30 jaar geleden oprichtte en in 2010 naar de beurs bracht, krijgt de nieuwe rol van product & brand director toebedeeld. Hij zal zich voortaan gaan bezighouden met de ontwikkeling van producten voor SuperDry en het beschermen van het merk tijdens de internationale expansie. De verschuivingen gaan met onmiddellijke ingang in.

 

"Groeiende complexiteit"

"Met de opportuniteiten die beschikbaar zijn voor SuperGroup en de groeiende complexiteit van het bedrijf, is dit het juiste moment om een CEO aan te stellen van het kaliber van Euan", liet Dunkerton verstaan in een reactie.

 

De producten van SuperDry worden momenteel verkocht in meer dan 100 landen wereldwijd. Het merk heeft zelf 135 eigen winkels in het Verenigd Koninkrijk en Europa.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.