CEO SuperGroup zet stap opzij | RetailDetail

CEO SuperGroup zet stap opzij

CEO SuperGroup zet stap opzij

Julian Dunkerton, CEO en oprichter van het Britse SuperGroup (het moederbedrijf van kledingmerk SuperDry), heeft een stap opzij gezet. Hij wordt vervangen door Euan Sutherland.

20 jaar ervaring

Sutherland heeft al bijna 20 jaar ervaring in de retailsector, met functies bij B&Q, Dixons en Coca-Cola. De voorbije twee jaar was hij ook al niet-uitvoerend bestuurder binnen SuperGroup. In maart nam hij na amper tien maanden ontslag als CEO van de Co-Op Group, waarbij hij het bedrijf onbestuurbaar noemde.

 

Dunkerton, die het bedrijf meer dan 30 jaar geleden oprichtte en in 2010 naar de beurs bracht, krijgt de nieuwe rol van product & brand director toebedeeld. Hij zal zich voortaan gaan bezighouden met de ontwikkeling van producten voor SuperDry en het beschermen van het merk tijdens de internationale expansie. De verschuivingen gaan met onmiddellijke ingang in.

 

"Groeiende complexiteit"

"Met de opportuniteiten die beschikbaar zijn voor SuperGroup en de groeiende complexiteit van het bedrijf, is dit het juiste moment om een CEO aan te stellen van het kaliber van Euan", liet Dunkerton verstaan in een reactie.

 

De producten van SuperDry worden momenteel verkocht in meer dan 100 landen wereldwijd. Het merk heeft zelf 135 eigen winkels in het Verenigd Koninkrijk en Europa.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.