Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch | RetailDetail

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch
Shutterstock

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

 

“Verrijkingen van relatie met de klant”

Het is niet de bedoeling dat de kleding van Chanel binnenkort te vinden is op Farfetch, maar de Britten zullen Chanel wel bijstaan in de ontwikkeling van nieuwe applicaties en andere digitale hulpmiddelen. Zo wordt er gedacht aan een app waarbij een klant een aantal voorkeuren, op vlak van bijvoorbeeld kledingmaat, kan doorgeven voor hij of zij de winkel binnenstapt. Zo kunnen winkelmedewerkers die klant sneller en beter bijstaan.

 

“Dit gaat over de verrijking van onze relatie met onze klanten”, zegt Bruno Pavlovsky, hoofd mode bij Chanel, aan Reuters. Het belangrijkste daarbij is om klanten meer opties te geven, als ze dat zelf willen, zonder daarbij een te indringende aanpak te gebruiken.

 

Enkele dagen geleden maakte ook het Britse Burberry al bekend dat het gaat samenwerken met Farfetch. De volledige collectie van het merk is voortaan op Farfetch, dat te vinden is in meer dan 150 landen, te koop.

 

De nieuwe samenwerkingen van Farfetch zijn mogelijk het werk van Natalie Massenet. De oprichtster van Net-a-Porter verliet in september van 2016 nog Net-a-Porter, vlak voor de fusie met Yoox. Enkele maanden later ging ze aan de slag bij concurrent Farfetch, waar ze verantwoordelijk werd voor het ontwikkelen van nieuwe partnerschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.