Charles Vögele weet verlies terug te dringen

Charles Vögele weet verlies terug te dringen

Charles Vögele weet verlies terug te dringen
http://www.shutterstock.com/pic-343730123/stock-photo-young-woman-shopping-in-a-fashion-store-color-toned-image-shallow-dof.html?src=dW5yyiM_l_7Rot79b4QcrA-1-2

Het Zwitserse modebedrijf Charles Vögele is er ook in de eerste helft van 2016 niet in geslaagd om winst te maken, al weet het ten opzichte van een jaar eerder wel het verlies terug te dringen.

Natte en koude zomer

In de eerste helft van het jaar haalde Charles Vögele een omzet van 378 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro), een daling van 3,7% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijkbare omzet daalde zelfs met 5,8%. Het bedrijf maakte ook een verlies van 32 miljoen Zwitserse frank (30 miljoen euro), al is dat minder dan een jaar eerder.

 

Charles Vögele wijst naar de online concurrentie als oorzaak van de druk op de verkoop. Ook de natte en koude zomer had een negatieve impact op de resultaten. Bovendien gaan Zwitserse consumenten steeds vaker over de grens winkelen, vanwege de gunstige wisselkoers met de euro. In Zwitserland daalde de omzet dan ook met 12,4%. Het bedrijf bekijkt momenteel hoe het de problemen kan aanpakken en is van plan om een aantal winkels te sluiten.

 

Momenteel telt de keten 163 filialen in Zwitserland. Eerder besloot het al om alle 41 Belgische winkels te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.