Cheap Monday komt met brillenlijn | RetailDetail

Cheap Monday komt met brillenlijn

Cheap Monday komt met brillenlijn

Kledingmerk Cheap Monday, dochteronderneming van H&M, is een samenwerking aangegaan met brillenketen Specsavers. Ze brengen samen een lijn brillen op de Engelse markt, die passen bij de klanten van Cheap Monday.

Modeaccessoire

Cheap Monday en Specsavers brengen samen 17 monturen op de markt, zowel gewone brillen als zonnebrillen. De brillen moet de collectie van Cheap Monday aanvullen als een accessoire. "We hebben dezelfde prijsfilosofie. We willen allebei dat brilmonturen modeaccessoires worden en om dat te bereiken, is de prijs cruciaal. Brillen zijn normaal vrij duur, dus zien de meeste consumenten ze niet als een accessoire", zegt Aadland Stølen van Cheap Monday aan Fashionunited.

 

"Cheap Monday was oorspronkelijk een denim- en jeansmerk. Onze brillen zijn ontworpen om gedragen te worden als jeans", klinkt het verder. De ontwerpen van de brillen zijn geïnspireerd door de grungelook van de jaren negentig. De monturen hebben een prijs meegekregen van 99 pond (120 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.