Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Het modemerk Cheap Monday, een dochter van H&M, heeft om 10 uur op 10/10 gedurende tien minuten een pop-upwinkel geopend op het Museumplein in Amsterdam. Met de actie viert het jongerenlabel zijn tiende verjaardag.

Betalen met #cheapmondayx10

De actie is origineel en gedurfd: in (alweer) 10 steden opende Cheap Monday vandaag een pop-upwinkel, waar bezoekers bovendien enkel moesten betalen met een like of een tweet met hashtag #cheapmondayx10. Op die manier wilde het modemerk in tien minuten tijd een totaal van 10.000 jeansbroeken weggeven aan fans.

 

"Cheap Monday heeft veel volgers op sociale media. De meest gestelde vraag is de vraag of we ook een winkel in hun stad willen openen", zei denimdesigner Carl Malmgren. "Omdat onze fans over de hele wereld belangrijk zijn, willen we hen belonen. De pop-up is onze manier om hen te bedanken voor hun loyauteit, liefde en aandacht die we gedurende tien jaar hebben gekregen."

 

De pop-up opende om 10u in tien verschillende steden. Om die steden te kiezen, kon er online gestemd worden op een shortlist. Amsterdam haalde van alle Europese steden de meeste stemmen, nog vóór Londen, Parijs, Berlijn... en Antwerpen, dat ook de lijst van 10 steden haalde.

Tags: