Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein | RetailDetail

Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Het modemerk Cheap Monday, een dochter van H&M, heeft om 10 uur op 10/10 gedurende tien minuten een pop-upwinkel geopend op het Museumplein in Amsterdam. Met de actie viert het jongerenlabel zijn tiende verjaardag.

Betalen met #cheapmondayx10

De actie is origineel en gedurfd: in (alweer) 10 steden opende Cheap Monday vandaag een pop-upwinkel, waar bezoekers bovendien enkel moesten betalen met een like of een tweet met hashtag #cheapmondayx10. Op die manier wilde het modemerk in tien minuten tijd een totaal van 10.000 jeansbroeken weggeven aan fans.

 

"Cheap Monday heeft veel volgers op sociale media. De meest gestelde vraag is de vraag of we ook een winkel in hun stad willen openen", zei denimdesigner Carl Malmgren. "Omdat onze fans over de hele wereld belangrijk zijn, willen we hen belonen. De pop-up is onze manier om hen te bedanken voor hun loyauteit, liefde en aandacht die we gedurende tien jaar hebben gekregen."

 

De pop-up opende om 10u in tien verschillende steden. Om die steden te kiezen, kon er online gestemd worden op een shortlist. Amsterdam haalde van alle Europese steden de meeste stemmen, nog vóór Londen, Parijs, Berlijn... en Antwerpen, dat ook de lijst van 10 steden haalde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.