Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein | RetailDetail

Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Cheap Monday pop-upt 10 minuten op Museumplein

Het modemerk Cheap Monday, een dochter van H&M, heeft om 10 uur op 10/10 gedurende tien minuten een pop-upwinkel geopend op het Museumplein in Amsterdam. Met de actie viert het jongerenlabel zijn tiende verjaardag.

Betalen met #cheapmondayx10

De actie is origineel en gedurfd: in (alweer) 10 steden opende Cheap Monday vandaag een pop-upwinkel, waar bezoekers bovendien enkel moesten betalen met een like of een tweet met hashtag #cheapmondayx10. Op die manier wilde het modemerk in tien minuten tijd een totaal van 10.000 jeansbroeken weggeven aan fans.

 

"Cheap Monday heeft veel volgers op sociale media. De meest gestelde vraag is de vraag of we ook een winkel in hun stad willen openen", zei denimdesigner Carl Malmgren. "Omdat onze fans over de hele wereld belangrijk zijn, willen we hen belonen. De pop-up is onze manier om hen te bedanken voor hun loyauteit, liefde en aandacht die we gedurende tien jaar hebben gekregen."

 

De pop-up opende om 10u in tien verschillende steden. Om die steden te kiezen, kon er online gestemd worden op een shortlist. Amsterdam haalde van alle Europese steden de meeste stemmen, nog vóór Londen, Parijs, Berlijn... en Antwerpen, dat ook de lijst van 10 steden haalde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.