China en VS stuwen omzet Nike | RetailDetail

China en VS stuwen omzet Nike

China en VS stuwen omzet Nike

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Nike is in het tweede kwartaal met meer dan 6% gegroeid. Daarnaast kwam ook de winst hoger uit dan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China presteerde het bedrijf sterk.

Basketbaldivisie presteert minder sterk

De totale omzet voor Nike in het kwartaal dat eindigde op 30 november, kwam uit op 8,18 miljard dollar (7,9 miljard euro). Dat is een groei van 6,4% ten opzichte van een jaar eerder, onder andere dankzij een grotere vraag in de Verenigde Staten en China. De winst steeg zelfs met 7% naar 842 miljoen dollar (800 miljoen euro). Daarnaast stelde Nike dat er even veel ‘future orders’ voor de komende zes maanden zijn dan een jaar eerder.

 

Nike maakte er de voorbije maanden werk van om de omzet opnieuw de hoogte in te drijven, met onder andere aangepaste prijzen bij bepaalde producten en meer aandacht voor de online verkoop. Die strategie werkt nu zijn vruchten af.

 

Langs de andere kant moet het Amerikaanse merk wel toegeven dat de verkoop in de basketbaldivisie tegenvallend was. Nike kwam daarom op de proppen met nieuwe collecties en lagere prijs en verwacht dat de verkoop van basketbalproducten in de tweede helft van het jaar opnieuw zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.