Chinese opmars stuwt resultaten Burberry | RetailDetail

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry
Shutterstock

Het Britse modemerk Burberry zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 3% groeien, voornamelijk dankzij een sterke opmars in China. Daar lanceerde het merk een nieuwe campagne op WeChat, wat vooral de online verkoop de hoogte in dreef.

Sterke online groei China

De omzet van het Britse Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 478 miljoen pond (535 miljoen euro), 3% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een sprong van 4%, maar wisselkoersschommelingen drukten op de resultaten. De cijfers betekenen alvast een goede start voor Marco Gobbetti, die pas sinds deze maand aan het hoofd van het bedrijf staat.

 

Vooral in China zette Burberry een mooie stap voorwaarts: daar lanceerde Burberry een nieuwe online campagne via de populaire app WeChat. Daardoor verdubbelde in China de online verkoop in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. De totale omzetgroei in het land kwam zo uit op 5%. Ook in het Verenigd Koninkrijk spreekt Burberry van een mooie groei, maar in sommige markten op het vasteland, zoals Italië, waren de cijfers minder positief. Ook in Noord- en Zuid-Amerika viel de omzet licht terug.

 

“We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, terwijl we ook weten dat we nog heel wat werk voor de boeg hebben”, aldus CEO Marco Gobbetti. “Ik kijk er naar uit om verder te bouwen op de funderingen die door Christopher (Bailey, ex-CEO, nvdr.) en het team zijn neergezet en om groei verder te stimuleren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.