Cijfers Giorgio Armani blijven in stijgende lijn | RetailDetail

Cijfers Giorgio Armani blijven in stijgende lijn

Cijfers Giorgio Armani blijven in stijgende lijn

De Italiaanse modegroep Giorgio Armani heeft in 2012 een nettowinst van 194,2 miljoen euro geboekt, een stijging van 7,9%. De omzet steeg met 15,9% naar 2,09 miljard euro. Giorgio Armani zelf, die nog steeds voorzitter is van het bedrijf, schreef het succes toe aan een gesegmenteerd merkenpakket dat verschillende delen van de markt aanspreekt.

Record groepsomzet

"Deze benadering hielp ons snel te reageren op de moeilijkheden die zich voordeden als gevolg van de langdurige economische crisis die helaas nog immer gevolgen heeft voor de markt," aldus Armani in een persbericht. De merken binnen de groep zijn Giorgio Armani Privé, Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, AJ Armani Jeans, A|X Armani Exchance, Armani Junior en Armani/Casa.

 

De totale groepsomzet, inclusief licenties, steeg vorig jaar naar 7,4 miljard euro, een record. De operationele winst steeg daarbij met 20,5% naar 339,5 miljoen euro. In 2012 investeerde het bedrijf ook 157,5 miljoen euro, om zijn distributienetwerk zo te versterken.

 

Meer dan 2.200 winkels wereldwijd

Zo opende het een reeks nieuw winkels in Europa, waaronder acht nieuwe filialen in Londen. Ook in het Verre Oosten werd er geïnvesteerd: zo kwamen er in Japan alleen al tien nieuwe locaties van Armani. In Amerika werden er twaalf winkels geopend, wat wereldwijd het totaal op meer dan 2.200 winkels bracht op het einde van 2012.

 

Europa blijft de grootste markt, met een omzet van 882,4 miljoen euro. In Noord-Amerika kwam de omzet uit op 654,6 miljoen euro en in het Verre Oosten was er sprake van een cijfer van 558,3 miljoen euro. Op de thuismarkt Italië was de omzet 422 miljoen euro. Bij de merken waren Armani Jeans (+24,7%) en Armani Junior (+18,1%) de grootse groeiers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.