Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Consument wil niet langer volle prijs betalen voor mode

Klanten lijken steeds vaker niet meer bereid te zijn om de volle prijs te betalen voor mode, door de jarenlange kortingsacties van heel wat winkels.

Consument gewend aan kortingen

Het onderzoek van Fung Global Retail & Technology en First Insightwerd over een periode van drie jaar gevoerd bij meer dan 57.000 vrouwen uit elf landen. Daaruit bleek dat de prijzen voor heel wat kleding de voorbije jaren zijn gedaald, maar dat klanten ook steeds minder willen uitgeven.

 

Uit het onderzoek blijkt bovendien dat consumenten gemiddeld slechts 76% van de volle prijs wilden betalen voor producten. Dat is het gevolg van een trend binnen de moderetail, waarbij er steevast heel wat kortingen werden gegeven om kleding sneller te verkopen. Retailers krijgen nu de moeilijke taak om klanten opnieuw te laten wennen aan een tijd waarin er minder kortingen worden gegeven.

 

Enkel modieuze sportkleding lijkt aan de trend te ontsnappen, want binnen die categorie wordt er wel nog sneller geld uitgegeven, ondanks het feit dat de prijs er de voorbije jaren sterk is gestegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.