COO stapt op bij Abercombie & Fitch | RetailDetail

COO stapt op bij Abercombie & Fitch

COO stapt op bij Abercombie & Fitch

COO Jonathan Ramsden heeft zijn ontslag ingediend bij Abercrombie & Fitch. Hij zal op 15 juni opstappen bij het bedrijf, dat ook al zonder CEO zit sinds Mike Jeffries eind 2014 het bedrijf verliet.

Taken overgenomen door Raad van Bestuur

De taken van Ramsden zullen voorlopig overgenomen worden door andere leden van de raad van bestuur, onder andere voorzitter Arthur Martinez en chief merchandising officer Fran Horowitz. “De raad van bestuur en ik zijn dankbaar voor de bijdrage van Jonathan aan Abercrombie & Fitch in de afgelopen zeven jaar, die het bedrijf in een positie heeft geholpen voor toekomstige winstgevende groei. We wensen hem het beste”, laat Martinez weten in een reactie op het vertrek van Ramsden.

 

“De beslissing om te vertrekken was moeilijk, maar ik weet dat het bedrijf in handen is van een uitstekend team en dat we een sterke basis hebben neergezet voor groei en succes”, stelt Ramsden. De COO ging in 2008 aan de slag als vicepresident en CFO bij Abercrombie & Fitch. Sinds januari 2014 is hij er dus COO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.