Crocs Europe gaat Benelux zelf doen | RetailDetail

Crocs Europe gaat Benelux zelf doen

Crocs Europe gaat Benelux zelf doen
Crocs Europe neemt de retail- en groothandelsactiviteiten in Nederland, België en Luxemburg weer zelf in handen. De Europese koepel van het Amerikaanse merk heeft daarover een overeenkomst gesloten met voormalig distributeur Crocs Benelux.Dat meldt Fashion United. Crocs beschikt in Nederland over eigen winkels en een netwerk van afnemers. Het slippermerk is vooral populair bij werknemers die veel op hun benen staan, zoals ziekenhuispersoneel. Het merk was ook geruime tijd populair als modemerk en bouwt door middel van veel nieuwe producten de omzet verder uit.

Crocs Europe neemt alle werknemers van de Benelux over. Het gaat daarbij om 67 mensen, die inmiddels zijn verhuisd naar het nieuwe hoofdkantoor van Crocs in Nederland, dat in Hoofddorp gevestigd is. Jeroen Versteijen, die al werkzaam was bij Crocs Europe, is aangesteld als Country Manager Benelux. Het nieuwe moederbedrijf laat weten dat de samenwerking met de bestaande groothandelsklanten wordt voortgezet.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.