Crocs Europe gaat Benelux zelf doen

Crocs Europe gaat Benelux zelf doen
Crocs Europe neemt de retail- en groothandelsactiviteiten in Nederland, België en Luxemburg weer zelf in handen. De Europese koepel van het Amerikaanse merk heeft daarover een overeenkomst gesloten met voormalig distributeur Crocs Benelux.Dat meldt Fashion United. Crocs beschikt in Nederland over eigen winkels en een netwerk van afnemers. Het slippermerk is vooral populair bij werknemers die veel op hun benen staan, zoals ziekenhuispersoneel. Het merk was ook geruime tijd populair als modemerk en bouwt door middel van veel nieuwe producten de omzet verder uit.

Crocs Europe neemt alle werknemers van de Benelux over. Het gaat daarbij om 67 mensen, die inmiddels zijn verhuisd naar het nieuwe hoofdkantoor van Crocs in Nederland, dat in Hoofddorp gevestigd is. Jeroen Versteijen, die al werkzaam was bij Crocs Europe, is aangesteld als Country Manager Benelux. Het nieuwe moederbedrijf laat weten dat de samenwerking met de bestaande groothandelsklanten wordt voortgezet.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top