Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up | RetailDetail

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up
Zalando

Zalon, de 'curated shopping'-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.

Persoonlijker maken

Zalon bestaat al een tijdje op Zalando en geeft klanten de mogelijkheid om kledingpakketten te laten samenstellen door de stylisten van Zalando. Net als bij gelijkaardige services doen die dat op basis van de voorkeuren van de klant en is er geen aankoopverplichting.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn kunnen klanten het systeem nu live uittesten. Klanten kunnen op voorhand een afspraak boeken met een stylist en zullen in de winkel dan gratis advies krijgen. Een deel van de collectie, die geregeld afgewisseld wordt, kan in de winkel ook gepast worden. Indien de klanten iets willen aankopen, kunnen ze dat via de tablets in de pop-up, waarna de bestelling gewoon naar huis wordt gestuurd.

 

"Met de Zalon pop-up willen we de uitwisseling tussen stylisten en klanten persoonlijker maken”, zegt Ivo Scherkamp, die bij Zalando de leiding heeft over Zalon, volgens Fashion United. De pop-up van Zalon is nog tot 9 december van woensdag tot en met zaterdag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.