De Bijenkorf start met "Online only"-assortiment schoenen | RetailDetail

De Bijenkorf start met "Online only"-assortiment schoenen

De Bijenkorf start met "Online only"-assortiment schoenen

De Bijenkorf heeft zijn schoenenaanbod verruimd met tientallen merken die niet te verkrijgen zijn in de twaalf bakstenen filialen van de keten, maar exclusief te koop zijn via de website.

50 nieuwe merken "Online only"

"Dit seizoen is de schoenencollectie uitgebreid met vijftig nieuwe merken, alleen online verkrijgbaar", meldt de nieuwsbrief van De Bijenkorf. Die merken zijn niet van de minste, met grote kleppers als Converse, DKNY, Geox, Giorgio, Lacoste, Nike, Puma of Timberland. Alles samen gaat het om ruim 300 modellen die exclusief online te koop worden aangeboden. Om het nieuwe initiatief te promoten, hoeft de internetklant tot en met 12 september geen verzendingskosten te betalen.

 

Met dit "online only"-schoenenassortiment is De Bijenkorf overigens niet aan zijn proefstuk toe: eerder introduceerde het ook al een "online only"-damesmodelijn. De Bijenkorf, eigendom van het Britse Selfridges, is volop bezig zijn internetverkoop aan te zwengelenBegin deze maand lanceerde de warenhuisketen nog een nieuwe 'app' voor iPhone, Android en iPad, die klanten de kans geeft om rechtstreeks vanuit die 'app' hun mobiele aankopen te verrichten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).