Decathlon opent Nederlandse webwinkel | RetailDetail

Decathlon opent Nederlandse webwinkel

Decathlon opent Nederlandse webwinkel

De Franse sportketen Decathlon heeft afgelopen week een op de Nederlandse markt gerichte webwinkel geopend. Klanten vinden er artikelen voor 75 verschillende sporten.

Drie vestigingen in Nederland

Decathlon zette enkele jaren geleden voet op Nederlandse bodem en beschikt intussen over drie vestigingen. De bekendste daarvan is vlakbij de Amsterdam Arena gevestigd, maar Decathlon heeft ook winkels in het Limburgse Kerkrade en het Brabantse Best. Decathlon is onderdeel van de Oxylane Group en beschikt in andere landen al veel langer over een webwinkel, weet Twinkle.

 

Door de opening van het online filiaal wordt Decathlon een landelijke speler op het gebied van sportartikelen. Daarmee moet het de concurrentie aan met de webwinkels van grotere sportketens en met gespecialiseerde webshops als Futurumsport, Plutosport en SportshopsDirect. Ook algemene webwinkels als Wehkamp.nl verkopen een groot assortiment sportartikelen, terwijl Coolblue met de opening van een winkel in tennisbenodigdheden recent ook een stap zette op het gebied van sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.