Decathlon opent Nederlandse webwinkel | RetailDetail

Decathlon opent Nederlandse webwinkel

Decathlon opent Nederlandse webwinkel

De Franse sportketen Decathlon heeft afgelopen week een op de Nederlandse markt gerichte webwinkel geopend. Klanten vinden er artikelen voor 75 verschillende sporten.

Drie vestigingen in Nederland

Decathlon zette enkele jaren geleden voet op Nederlandse bodem en beschikt intussen over drie vestigingen. De bekendste daarvan is vlakbij de Amsterdam Arena gevestigd, maar Decathlon heeft ook winkels in het Limburgse Kerkrade en het Brabantse Best. Decathlon is onderdeel van de Oxylane Group en beschikt in andere landen al veel langer over een webwinkel, weet Twinkle.

 

Door de opening van het online filiaal wordt Decathlon een landelijke speler op het gebied van sportartikelen. Daarmee moet het de concurrentie aan met de webwinkels van grotere sportketens en met gespecialiseerde webshops als Futurumsport, Plutosport en SportshopsDirect. Ook algemene webwinkels als Wehkamp.nl verkopen een groot assortiment sportartikelen, terwijl Coolblue met de opening van een winkel in tennisbenodigdheden recent ook een stap zette op het gebied van sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).