Deens modeplatform Miinto nu ook in België | RetailDetail

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

1.200 modewinkels

Miinto was al beschikbaar in Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden, maar heeft nu dus ook zijn weg gevonden naar België.  Het platform lijkt voor bezoekers op het eerste zicht een traditionele modewebshop, maar achter de schermen zijn het kleinere, lokale spelers die de touwtjes in handen hebben. De producten op Miinto worden immers aangeboden door lokale retailers en als de klant vragen heeft, wordt hij ook rechtstreeks in contact gebracht met de verkoper. Momenteel werkt het platform al samen met meer dan 1.200 onafhankelijke modewinkels, waardoor het een assortiment bestaande uit meer dan 250.000 producten kan aanbieden.

 

Miinto is sinds een jaar in handen van Anders Holch Povlsen, de eigenaar van het ook al Deense Bestseller. “De investering van Anders Holch Povlsen staat ons toe om consumenten meer bekend te maken met ons merk en ons concept, dat gebaseerd is op lokaal online winkelen”, zei CEO en medeoprichter Konrad A. Kierklo toen. “Met deze investering krijgen we nog meer mogelijkheden om consumenten een alternatief te bieden voor internationale online winkels.” Ook enkele Nederlandse spelers hebben een minderheidsaandeel in het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.