Definitief einde voor House of Shoes | RetailDetail

Definitief einde voor House of Shoes

Definitief einde voor House of Shoes

De Nederlandse schoenenketen House of Shoes sluit definitief de deuren. De gesprekken over een doorstart met twee partijen zijn volgens de curator op niets uitgelopen.

Tien partijen, geen oplossing

Curator Cees Klomp toonde zich in een eerder stadium nog postief over de kansen voor een doorstart onder een nieuwe eigenaar: liefst tien partijen hadden zich gemeld, waarvan uiteindelijk met twee partijen werd onderhandeld. Een van de twee kandidaten haakte dinsdag af, terwijl het bod van de ander qua bedrag en voorwaarden onaanvaardbaar was.

 

De curator richt zich nu op de doorstart van individuele winkels, maar vooralsnog lijkt het erop dat alle winkels uiterlijk op 14 december de deuren zullen sluiten. Voor die tijd wordt de voorraad nog met forse kortingen verkocht. Daarmee komt een einde aan een prominent schoenenbedrijf met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. De schoenenfabriek van toen is intussen uitgegroeid tot een winkelketen met 41 vestigingen en een webwinkel. Eind oktober werd het bedrijf failliet verklaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.