Designer Outlet Roermond juicht over omzet

Designer Outlet Roermond juicht over omzet
Het Designer Outlet Center in Roermond heeft een bijzonder succesvol 2011 achter de rug. Het aantal bezoekers steeg naar een recordaantal van 4,1 miljoen, terwijl de omzet volgens dagblad De Limburger met liefst 30 procent zou zijn gegroeid.

Qua groeicijfers laat Roermond daarmee de concurrentie achter zich: Batavia Stad zou de omzet met 12 procent hebben zien toenemen, terwijl Rosada in Roosendaal het met een toename van 11 procent moet doen. Absolute cijfers over omzetontwikkeling worden evenwel niet gegeven. Batavia Stad en Rosada, beiden eigendom van Stable Outlet Management, geven bovendien geen informatie over het aantal bezoekers.

 

Toename buitenlandse bezoekers

Directeur Marc Bauwens van Roermond denkt dat de groei te danken is aan de 35 nieuwe winkels en het daarmee fors gegroeide merkenportfolio. Ook trekt Designer Outlet steeds meer klanten uit het buitenland, vooral uit Duitsland. "Grofweg een derde van het aantal bezoekers komt uit Nederland, twee derde uit het buitenland. En het aantal bezoekers van buiten de EU is in 2011 verdubbeld", aldus Bauwens. Vooral Russen en Chinezen kwamen vaker naar Roermond.

 

Onderzoek van GfK Panelservices leek eerder nochtans aan te geven dat 2011 een mager jaar was voor de outletcenters in Nederland. Op basis van onderzoek in het eigen consumentenpanel met tienduizend deelnemers stelde de onderzoekers dat de merkendorpen de omzet juist met 13 procent hebben zien afnemen. Volgens een woordvoerder komt dat omdat in dat cijfer de verkopen in de horeca en van accessoires niet zijn meegenomen. Ook zitten de bestedingen door klanten uit het buitenland hier niet in.

 

Roermond krijgt in de toekomst mogelijk wel meer concurrentie: op verschillende plekken in Nederland worden plannen gesmeed voor nieuwe koopjesdorpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top