Designer Outlet Roermond juicht over omzet

Designer Outlet Roermond juicht over omzet
Het Designer Outlet Center in Roermond heeft een bijzonder succesvol 2011 achter de rug. Het aantal bezoekers steeg naar een recordaantal van 4,1 miljoen, terwijl de omzet volgens dagblad De Limburger met liefst 30 procent zou zijn gegroeid.

Qua groeicijfers laat Roermond daarmee de concurrentie achter zich: Batavia Stad zou de omzet met 12 procent hebben zien toenemen, terwijl Rosada in Roosendaal het met een toename van 11 procent moet doen. Absolute cijfers over omzetontwikkeling worden evenwel niet gegeven. Batavia Stad en Rosada, beiden eigendom van Stable Outlet Management, geven bovendien geen informatie over het aantal bezoekers.

 

Toename buitenlandse bezoekers

Directeur Marc Bauwens van Roermond denkt dat de groei te danken is aan de 35 nieuwe winkels en het daarmee fors gegroeide merkenportfolio. Ook trekt Designer Outlet steeds meer klanten uit het buitenland, vooral uit Duitsland. "Grofweg een derde van het aantal bezoekers komt uit Nederland, twee derde uit het buitenland. En het aantal bezoekers van buiten de EU is in 2011 verdubbeld", aldus Bauwens. Vooral Russen en Chinezen kwamen vaker naar Roermond.

 

Onderzoek van GfK Panelservices leek eerder nochtans aan te geven dat 2011 een mager jaar was voor de outletcenters in Nederland. Op basis van onderzoek in het eigen consumentenpanel met tienduizend deelnemers stelde de onderzoekers dat de merkendorpen de omzet juist met 13 procent hebben zien afnemen. Volgens een woordvoerder komt dat omdat in dat cijfer de verkopen in de horeca en van accessoires niet zijn meegenomen. Ook zitten de bestedingen door klanten uit het buitenland hier niet in.

 

Roermond krijgt in de toekomst mogelijk wel meer concurrentie: op verschillende plekken in Nederland worden plannen gesmeed voor nieuwe koopjesdorpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top