Designer Outlet Roermond juicht over omzet | RetailDetail

Designer Outlet Roermond juicht over omzet

Designer Outlet Roermond juicht over omzet
Het Designer Outlet Center in Roermond heeft een bijzonder succesvol 2011 achter de rug. Het aantal bezoekers steeg naar een recordaantal van 4,1 miljoen, terwijl de omzet volgens dagblad De Limburger met liefst 30 procent zou zijn gegroeid.

Qua groeicijfers laat Roermond daarmee de concurrentie achter zich: Batavia Stad zou de omzet met 12 procent hebben zien toenemen, terwijl Rosada in Roosendaal het met een toename van 11 procent moet doen. Absolute cijfers over omzetontwikkeling worden evenwel niet gegeven. Batavia Stad en Rosada, beiden eigendom van Stable Outlet Management, geven bovendien geen informatie over het aantal bezoekers.

 

Toename buitenlandse bezoekers

Directeur Marc Bauwens van Roermond denkt dat de groei te danken is aan de 35 nieuwe winkels en het daarmee fors gegroeide merkenportfolio. Ook trekt Designer Outlet steeds meer klanten uit het buitenland, vooral uit Duitsland. "Grofweg een derde van het aantal bezoekers komt uit Nederland, twee derde uit het buitenland. En het aantal bezoekers van buiten de EU is in 2011 verdubbeld", aldus Bauwens. Vooral Russen en Chinezen kwamen vaker naar Roermond.

 

Onderzoek van GfK Panelservices leek eerder nochtans aan te geven dat 2011 een mager jaar was voor de outletcenters in Nederland. Op basis van onderzoek in het eigen consumentenpanel met tienduizend deelnemers stelde de onderzoekers dat de merkendorpen de omzet juist met 13 procent hebben zien afnemen. Volgens een woordvoerder komt dat omdat in dat cijfer de verkopen in de horeca en van accessoires niet zijn meegenomen. Ook zitten de bestedingen door klanten uit het buitenland hier niet in.

 

Roermond krijgt in de toekomst mogelijk wel meer concurrentie: op verschillende plekken in Nederland worden plannen gesmeed voor nieuwe koopjesdorpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.