Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen
Shutterstock

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Groei in Latijns-Amerika

In het derde kwartaal daalde de omzet van Desigual met 12,1%, nog slechter dan de -9,6% over de eerste helft van het jaar. In de eerste drie kwartalen samen haalde de keten zo een omzet van 603,8 miljoen euro, 10,6% minder dan een jaar eerder.

 

Vooral in Europa doet Desigual het slecht en aangezien daar 89% van de totale omzet wordt gehaald, weegt dat zwaar door op de resultaten. De terugval in Europa is grotendeels te wijten aan een lager aantal bestellingen van de herfst- en wintercollectie bij multimerkenwinkels. Ook voor de nieuwe lente- en zomercollecties wordt een gelijkaardige trend verwacht. In Latijns-Amerika groeide de keten wel, maar die regio is goed voor slechts 2% van de totale omzet, waardoor die groei amper impact heeft. 

 

Om Desigual terug op het juiste spoor te brengen haalde de keten in september Jean-Paul Goude binnen als nieuwe artistieke directeur. Hij heeft al een eerste capsulecollectie getoond tijdens de voorbije New York September Fashion Week.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op

13/11/2017

De omzet van JD.com, dat deels in handen is van het Amerikaanse Walmart, is in het derde kwartaal met 39,2% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Dit jaar wist het Chinese bedrijf ook winst te maken, in tegenstelling tot in 2016.

Back to top