Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen | RetailDetail

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen
Shutterstock

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Groei in Latijns-Amerika

In het derde kwartaal daalde de omzet van Desigual met 12,1%, nog slechter dan de -9,6% over de eerste helft van het jaar. In de eerste drie kwartalen samen haalde de keten zo een omzet van 603,8 miljoen euro, 10,6% minder dan een jaar eerder.

 

Vooral in Europa doet Desigual het slecht en aangezien daar 89% van de totale omzet wordt gehaald, weegt dat zwaar door op de resultaten. De terugval in Europa is grotendeels te wijten aan een lager aantal bestellingen van de herfst- en wintercollectie bij multimerkenwinkels. Ook voor de nieuwe lente- en zomercollecties wordt een gelijkaardige trend verwacht. In Latijns-Amerika groeide de keten wel, maar die regio is goed voor slechts 2% van de totale omzet, waardoor die groei amper impact heeft. 

 

Om Desigual terug op het juiste spoor te brengen haalde de keten in september Jean-Paul Goude binnen als nieuwe artistieke directeur. Hij heeft al een eerste capsulecollectie getoond tijdens de voorbije New York September Fashion Week.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).