Desigual trappelt ter plaatse tijdens eerste jaarhelft | RetailDetail

Desigual trappelt ter plaatse tijdens eerste jaarhelft

Desigual trappelt ter plaatse tijdens eerste jaarhelft

De omzet van het Spaanse kledingmerk Desigual bleef de eerste helft van 2015 min of meer stabiel op 451,9 miljoen euro, ondanks zeer mooie groeicijfers voor Azië en Zuid-Amerika.

Grote groei op Amerikaanse markt

Het omzetcijfer betekent een daling van 0,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar dat is niets vergeleken met de forse daling van de EBTIDA: de winst voor belasting en afschrijvingen daalde met 26% ten opzichte van vorig jaar, om uit te komen op 29,1 miljoen euro. De verklaring ligt voor een deel in kosten die gepaard gaan met de uitbreidingen. Het merk meldt wel werk te zullen maken van een grotere kostenefficiëntie.

 

De grootste groei maakt het bedrijf in Zuid-Amerika, waar Desigual maar liefst 36% extra omzet behaalde. In dat deel van de wereld wil het merk 450 bijkomende winkels gaan openen. Ook aan de andere kant van de wereld groeide de omzet sterk: in Azië mocht Desigual een stijging met 24% noteren.

 

De negatieve cijfers zitten veel dichter bij huis: thuismarkt Spanje moet een omzetdaling van 5% rapporteren en in Frankrijk nam de omzet af met 4%. Lichtpuntje in Zuid-Europa is Italië, waar het merk een stijging met 7% realiseerde de afgelopen zes maanden.

 

Onder leiding van topman Thomas Meyer zal het bedrijf nu zijn businessplan herzien. Het doel is om de volgende stap in de groei voor te bereiden: het merk wil de organisatie vernieuwen om productinnovatie te stimuleren. Ook het optimaliseren van het winkelnetwerk staat op de agenda, met verhuizen, sluitingen en openingen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.