Desigual wordt ook een schoenenketen | RetailDetail

Desigual wordt ook een schoenenketen

Desigual wordt ook een schoenenketen

Het Spaanse modemerk Desigual gaat onder het eigen logo een keten van schoenenwinkels openen. De eerste ging van start in de Gran Via in Madrid en er zijn ook al plannen voor nog een winkel in de Spaanse hoofdstad en twee in Barcelona.

Getest in Parijs

Desigual heeft het concept van aparte winkels voor accessoires en schoenen al in 2012 getest in een pop-upwinkel van 35 m² in de Rue de Faubourg Saint-Antoine in Parijs. De permanente schoenwinkels zullen weliswaar iets groter zijn: ze krijgen een oppervlakte van 40 tot 60 m².

 

Om de nieuwe schoenenactiviteiten te leiden, werd Julie Latil aangetrokken, die voordien voor het Franse luxemmerk Hermès werkte. De plannen voor aparte schoenenwinkels gelden voorlopig wel alleen nog maar voor Spanje. De schoenencollectie van Desigual wordt ook voor 95% gemaakt in de regio Alicante, de rest wordt via onderaannemers aangeleverd vanuit Italië.

 

Inbreng Eurazeo geeft financiële ruimte

Samen met accessoires en huistextiel, behoren schoenen sinds enkele jaren tot de diversificatie-activiteiten van Desigual. De Spaanse groep wil die nieuwe takken dan ook nog verder uitbreiden. Daarnaast mikt het modemerk op een sterkere expansie in het buitenland. Dat is mogelijk dankzij de instap van het Franse Eurazeo in het kapitaal van de onderneming. De investeerder bracht 285 miljoen euro in bij een kapitaalverhoging, in ruil voor 10 procent van de aandelen.

 

Desigual was in 2013 goed voor een omzet van 828 miljoen euro, wat 18% meer is dan in 2012. Het bedrijf hield er een nettowinst van 74 miljoen euro aan over. De producten van Desigual werden toen verkocht in 405 winkels onder het eigen merk in 109 landen. Voorts lagen ze in meer dan 11.000 multimerkenwinkels en bij 2.500 grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.