Didi, Steps en Superstar in zee met Wehkamp.nl

Didi, Steps en Superstar in zee met Wehkamp.nl

De Nederlandse modeketens Didi, Steps en Superstar gaan samenwerken met het online warenhuis Wehkamp.nl. De collectie van Superstar is sinds maandag te koop bij Wehkamp, de andere twee merken volgen later deze maand.

Concurrentie voor eigen webwinkels

De drie winkelketens maken deel uit van het 109 jaar oude familiebedrijf Coltex Retail Group, dat voor deze bedrijven ook eigen webwinkels exploiteert. Wehkamp.nl wordt gebruikt als extra verkoopkanaal voor de merken. Ongeveer negentig procent van de collecties komen bij Wehkamp in de verkoop tegen dezelfde prijzen die worden gerekend bij de eigen verkoopkanalen, weet Twinkle.

 

De samenwerking met Wehkamp is voor Coltex zuiver online: het is niet mogelijk bestellingen af te halen of te ruilen in de winkels. Coltex heeft met de drie merken 340 winkels in Nederland en België.

 

Wehkamp.nl fungeert al sinds 2006 (met C&A) als verkoopkanaal voor andere winkelketens. De laatste jaren worden er veel samenwerkingsverbanden gesloten met andere retailers die ook via eigen kanalen online verkopen, waaronder moderetailers Sacha, We en Mango.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top