Didi, Steps en Superstar in zee met Wehkamp.nl | RetailDetail

Didi, Steps en Superstar in zee met Wehkamp.nl

Didi, Steps en Superstar in zee met Wehkamp.nl

De Nederlandse modeketens Didi, Steps en Superstar gaan samenwerken met het online warenhuis Wehkamp.nl. De collectie van Superstar is sinds maandag te koop bij Wehkamp, de andere twee merken volgen later deze maand.

Concurrentie voor eigen webwinkels

De drie winkelketens maken deel uit van het 109 jaar oude familiebedrijf Coltex Retail Group, dat voor deze bedrijven ook eigen webwinkels exploiteert. Wehkamp.nl wordt gebruikt als extra verkoopkanaal voor de merken. Ongeveer negentig procent van de collecties komen bij Wehkamp in de verkoop tegen dezelfde prijzen die worden gerekend bij de eigen verkoopkanalen, weet Twinkle.

 

De samenwerking met Wehkamp is voor Coltex zuiver online: het is niet mogelijk bestellingen af te halen of te ruilen in de winkels. Coltex heeft met de drie merken 340 winkels in Nederland en België.

 

Wehkamp.nl fungeert al sinds 2006 (met C&A) als verkoopkanaal voor andere winkelketens. De laatste jaren worden er veel samenwerkingsverbanden gesloten met andere retailers die ook via eigen kanalen online verkopen, waaronder moderetailers Sacha, We en Mango.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.