Diesel en Coca-Cola lanceren duurzame collectie

Diesel en Coca-Cola lanceren duurzame collectie

Modelabel Diesel heeft in samenwerking met Coca-Cola een basis​​collectie duurzame kleding ontworpen. De kledingstukken zijn gedeeltelijk gemaakt met gerecycleerde plastic flessen.

 

Petflessen

De capsulecollectie kreeg de naam The (Re)Collection en bestaat uit twaalf basisstukken die het hele jaar door gedragen kunnen worden. Alle kledingstukken bevatten gerecycleerde petvezels, afkomstig van plastic flessen die niet meer recycleerbaar waren tot nieuwe flessen. Verder is er ook gebruikt gemaakt van herwonnen katoenvezels. De collectie werd officieel voorgesteld in in het Parijse warenhuis Galeries Lafayette en is vanaf 7 oktober wereldwijd te koop.

 

"Als pionier in denim en casual fashion heeft Diesel in de branche altijd bekendgestaan als vernieuwend. The (Re)Collection is een samenwerking tussen twee authentieke en iconische merken die beide willen werken op een verantwoorde en duurzame manier. Geïnspireerd door onze visie voor de toekomst zoeken wij in samenwerking met Coca-Cola naar nieuwe methodes om stoffen te creëren, waarbij we onszelf uitdagen om gerecycleerde materialen in onze collecties te verwerken", aldus Diesel-oprichter Renzo Rosso in een persbericht.

 

Aldi

Ook discouter Aldi lanceert komend weekend een collectie gemaakt van gerecycleerde petflessen. De lijn is ontwikkeld in samenwerking met het duurzame label Trashcode en bestaat onder andere uit een blazer, een T-shirt en een legging.