Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit | RetailDetail

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit

Dior ruilt Belgisch creatief directeur in voor Brit
Foto: andersphoto / Shutterstock.com

De Belg Kris Van Assche was elf jaar lang creatief directeur van Dior Homme, maar verlaat nu het modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan. In zijn plaats komt Brits ontwerper Kim Jones.

 

Eerste collectie Kim Jones al in juni

“Na elf jaar bij Dior Homme zijn mijn hart en geest gevuld met ervaringen. Ik verlaat dit modehuis om nieuwe uitdagingen aan te gaan”, laat Van Assche weten in een officiële mededeling. Welke nieuwe uitdagingen dat zijn, is nog niet officieel bekendgemaakt, maar vakblad Women's Wear Daily meent te weten dat Van Assche een nieuwe rol krijgt binnen moederconcern LVMH

 

Wel is al geweten dat Van Assche wordt opgevolgd door Kim Jones, ook van de LVMH-stal. Jones was sinds 2011 aan de slag bij Louis Vuitton, waar hij eveneens de mannencollecties ontwierp. In juni wordt de eerste collectie van Jones voor Dior voorgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.