Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China

Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China

Dior verkoopt exclusieve handtas via WeChat in China
http://www.shutterstock.com/pic-375026287/

Modehuis Dior verkoopt in China een "limited edition"-handtas via het populaire sociale netwerk WeChat. De verkoop van de handtas was bijzonder succesvol, want vlak na de lancering was ze al volledig uitverkocht.

 

Bijna 4.000 euro

Nochtans was de handtas geen koopje, want voor de Lady Dior Small China Valentine moest een bedrag van 28.000 yuan (3.800 euro) worden neergeteld. Dior is het eerste grote merk dat gebruik maakt van WeChat om producten te verkopen. Kleinere bedrijven hadden al eerder die optie ontdekt.

 

Dior lanceerde op 1 augustus zijn boetiek op WeChat en begon kort nadien reclame te maken voor de handtas op de eigen account en via WeChat Moments. WeChat is bijzonder populair in China en is te vergelijken met een uit de kluiten gewassen tegenhanger van WhatsApp.

 

Ook het Nederlandse SuitSupply liet eerder al verstaan dat het WeChat als een valabel alternatief ziet om producten te verkopen in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.